Forumet för dig som vill ha råd inför kommande köp av porsche 9x4/968
Raggar Henke
NA-Poster
Posts: 24 Joined: 2012-10-28 20:53:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:
#31
Post
by Raggar Henke » 2013-01-01 22:40:57
Har nu en ny fråga om 2.0 motorn och 2.5 motorn. Finns det någon som vet om 2.5 liters maskinen kamaxel passar till 2.0?
Jag tvivlar ju själv på detta, men kan likaväl ta och fråga
Och finns det möjligtvis någon som vet slag och borr på 2.5 och 2.0?
Henke
Opel Omega 2.0 1998 - Slit och släng
Oldsmobile Cutlass F85 1965 - Projekt
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#32
Post
by Erol » 2013-01-01 23:27:26
Nej, kamaxel passar inte. Helt olika motorer.
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Raggar Henke
NA-Poster
Posts: 24 Joined: 2012-10-28 20:53:19
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:
#33
Post
by Raggar Henke » 2013-01-05 00:54:33
Erol wrote: Nej, kamaxel passar inte. Helt olika motorer.
/Erol
Tänkte nästan det. Men kan likaväl ta o fråga här =) För det finns väl inga ordentliga trimkammar till 2.0an?
Henke
Opel Omega 2.0 1998 - Slit och släng
Oldsmobile Cutlass F85 1965 - Projekt
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#34
Post
by Erol » 2013-01-05 01:06:28
Raggar Henke wrote: Tänkte nästan det. Men kan likaväl ta o fråga här =) För det finns väl inga ordentliga trimkammar till 2.0an?
Det korta svaret finner du här:
forum/viewtopic.php?f=21&t=27187&start=15#p262446 " onclick="window.open(this.href);return false;
Maxx wrote: Och glöm eventuella idéer om att hitta fler (billiga) hästkrafter ur 924-motorn. Frågan dyker upp ibland, svaret är fortfarande "Sälj 924:a, köp en 944–968–944 turbo (beroende på hur många fler hk du "måste" ha).
Å det lite längre finns här:
forum/viewtopic.php?f=3&t=1394 " onclick="window.open(this.href);return false;
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Users browsing this forum: No registered users