Erfarenheter vid polering av lycktglas bak?
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Erfarenheter vid polering av lycktglas bak?
Vet någon vad man ska polera lycktglasen med för att få tillbaka lystern?
Kan man köra med maskin?
/C
Kan man köra med maskin?
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Där är väl ingen svart plast emellan? eller?broberg wrote:det är en ganska bra tanke, skulle behöva det jag med
men måste man inte täcka över den svarta "plasten" imellan plexibitarna?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Klarlacka dom!
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Denna du tänker på? http://www.svenska480klubben.com/bakljusrenovering.htmlJBlom wrote:Har en Bilsport Retro hemma där en kille i Volvo-klubben visar hur man gör för att polera upp gamla slitna bakljus. Blir otroligt fina.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Tror inte det heller. Inget jag skulle ge mig på i alla fall.claves wrote:
EDIT: det är kanske inte helt aplicerbart på våra lycktor pga skarvar osv..
/C
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
är man försiktig så tror jag inte det svarta tar skada..
våtslipning samt polering med ngn 3m produkt har jag sett fungera skitbra på iaf volvo 855's bakljus som var skapligt nermattade.. Ska höra med Jeff vilken produkt det var han använde..
våtslipning samt polering med ngn 3m produkt har jag sett fungera skitbra på iaf volvo 855's bakljus som var skapligt nermattade.. Ska höra med Jeff vilken produkt det var han använde..
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Nope men den var likvärdig.Karl Birgander wrote:Denna du tänker på? http://www.svenska480klubben.com/bakljusrenovering.htmlJBlom wrote:Har en Bilsport Retro hemma där en kille i Volvo-klubben visar hur man gör för att polera upp gamla slitna bakljus. Blir otroligt fina.
Han renoverade 2st 740-baklysen i det reportaget.
Ska se om jag hittar tidningen i helgen.
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
-
- Carrera-Poster
- Posts: 388
- Joined: 2006-06-24 18:11:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Varberg
- Contact:
Jag har en 740 där ena baklyktan var helt vit och man såg nästan ingenting, fick då tipset om att fetta in den med vanlig matolja, jag vet att det låter knäppt men den blev som ny... Hur bra som helst... Så det är ett tips om ni inte vill anstränga er för mycket med att sitta i timmar och gnida med autosol....
MVH
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven
Christoffer Svensson
----------------------------------------
Kör: Porsche 951 -86
Bygger: Super Seven
Who is online
Users browsing this forum: No registered users