944 S2-91-Blå räcer

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
Anders K
S2-Poster
Posts: 231
Joined: 2004-08-03 21:54:24
Bilmodell: 968/964
Årsmodell: 1992
Location: Oslo/Åre
Contact:

944 S2-91-Blå räcer

#1 Post by Anders K »

Har en blå bil som jag använder bla i PcsR och klass 1.
Den har kämpat bra den här säsongen och ska nu få mekanisk kärlek inför 2007.


På listan med förbättringar finns bla stereo :-)



Med full gas

Anders

Startnummer 105
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31939
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#2 Post by patand »

Stereo... alltså dubbla utblås på avgassystemet? ;) :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3328
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#3 Post by johan944 »

Jag håller mig till mono ;)

Ser bra ut lycka till.

Mvh johan

Ps många fina rakor ut till Adelsö ;) Ds
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

Anders K
S2-Poster
Posts: 231
Joined: 2004-08-03 21:54:24
Bilmodell: 968/964
Årsmodell: 1992
Location: Oslo/Åre
Contact:

#4 Post by Anders K »

Jag ska sätta in en sån där stereo som kan spela rammstein :-)
Vill undvika diskussioner, mekaniskt är allting helt standard.
Vägarna till Adelsö är roliga och blev ännu bättre när det kom älg-stängsel.
Tyvärr så är det lugnande medel i grundvattnet och för många SUVar, det går inte fort.
Sist på färjan, först till Ekerö :-)

/Anders

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3328
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#5 Post by johan944 »

Kurvorna runt fantans hög är också fina ;)

När kom älg stängslen föresten???

Mvh Johan

Ps jag har lite stereo som du kan få köpa;) Ds
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#6 Post by Rikard »

Anders

Imponerande snabb kärra du har!!! Tackar än en gång för provturen i somras!

Är lite nyfiken på vad du har för hjulvinklar och krängare?

Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#7 Post by patand »

Anders K wrote:Vill undvika diskussioner, mekaniskt är allting helt standard.
Inte ens chassiet fixat? :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Anders K
S2-Poster
Posts: 231
Joined: 2004-08-03 21:54:24
Bilmodell: 968/964
Årsmodell: 1992
Location: Oslo/Åre
Contact:

#8 Post by Anders K »

Maskinellt är den helt standard, skulle vilja ha lite mer ljud men som sagt, vill inte ha några onödiga diskussioner om "trimning".
Chassimässigt har vi dock gjort en del och kommer att göra mer :-)
Rikard, du körde fort.
Under minuten inget problem med lite mer laddning.
Jag börjar fatta vart jag tappar men mera träning behövs.
Hjulvinklar, beror lite på bana, men mellan -4 till -2.5 bak och ungefär samma fram.
Krängare är std M030.
Johan,
Älgstängsel, ärligt, älgar ska man ha respekt för.
Fy tusan vad stora dom är.
Mera stängsel kom förra våren, kombinerat med kalhyggen gör det mycket säkrare.
Har kört på en kråka, 2.2 gånger laglig hastighet med en gammal 911a, det smällde duktigt, vill inte riktigt veta hur det skulle se ut med en älg krock.
Men, roliga vägar är det :-)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#9 Post by patand »

Anders K wrote:Maskinellt är den helt standard, skulle vilja ha lite mer ljud men som sagt, vill inte ha några onödiga diskussioner om "trimning".
Chassimässigt har vi dock gjort en del och kommer att göra mer :-)
Aha... så mekaniskt är den alltså inte helt standard (chassiet fixat och det är ju rätt mekaniskt)... men motor och växellåda är standard alltså. :)

Låter som konceptet på min bil dvs standard i motorn men uppgraderat chassie. 8) Fast ingen har iof ifrågasatt om min bil är standard så jag åker väl för långsamt... :roll: :oops:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#10 Post by Rikard »

Anders

Hur har du gjort för att få till så mycket camber bak, själv får jag knappt 2 grader!

Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users