Bilen är en 944 N/A från 1983 (samma årsmodell som mig

Den är modifierad för bankörning och det är ju också vad jag kommer använda den till. Bilens förra ägare Andreas Ingermarson finns här på forumet så det är ju ingen ny bekantskap.
Har inte allt i huvudet så jag lånar lite text från Andreas annons...
Inredning
Rensad inredning, lättade dörrar, fullbur från Guss, Sparco moccaratt, Sparco Corsa-stol, Sparco 6-punktsbälte samt ytterligare en lätt glasfiberstol på passagerarsidan.
Motor
Motorn är orginal förutom luftfiltret.
Kaross m.m.
Sidorutor i lexan och sidospeglar som är lättare än orginal. Glasfiberhuv. Hjulhus fram renskrapade från underredsmassa samt lackerade.
Chassi m.m.
Sparco fjäderbensstag. Camber/caster-justerbara toppinfästningar. LEDA-fjäderben ställbara i höjd och hårdhet med Eibach racefjädrar runt om. Uniballs i alla stötdämparinfästningar.
Bromsar
Fräscha TAROX sport/race-belägg samt stålomspunna slangar. I övrigt orginal.
Fälgar/Däck
Bridgestone RE540S 225/50-15 på BBS 8x15" + 9x15"
Torrvikt ca 1065kg
Har inga bra bilder så här kommer några dåliga samt en lånad på inredningen.

Så till sist några ord om mig själv. 23 år gammal, jobbar till vardags som grafiker på SimBin Development Team (http://www.simbin.se" onclick="window.open(this.href);return false; GTR, GT Legends) där jag sitter och modellerar virtuella bilar och banor till vårt kommande racinglir till Xbox 360.
Ett jobb där jag får kombinera två av mina intressen.. datorgrafik och motorsport, jag har lyckats hitta rätt helt enkelt

Har alltid gillat 944:an men aldrig riktigt seriöst funderat på att köpa någon förrän den här råkade dyka upp på annons. Förr trodde man att effekt var allt men efter att ha provat bankörning förra året så hag jag kommit till insikt även om det givetvis är trevligt med lite motorstyrka.
Har kört en del Mazda Rx-7 vilken ju bygger lite på samma koncept med låg vikt och bra viktfördelning så tankarna lutade väl länge åt en sådan och det kanske det blir någon gång i framtiden men då snackar vi lite högre driftskostnader också med mer effekt osv.
Tillbaks till bilen.. det kommer vara en ren hobbybil som är tänkt att brukas på bana så mycket som möjligt (dvs så mycket man har råd med)
Den kommer dock köras dit för egen maskin då det är den enda bil jag har och jag inte riktigt har råd att skaffa dragbil och släp.
Det är ju inget putsskick på den och ska väl inte bli det heller men vissa saker kan man tänkas snygga till lite i vinter kanske.