Då de flesta verkar döpa sina projekt till olika fräcka namn som "Bäst i stan", eller "Mest HK".. så tänkte jag att jag döper min till "Lär dig köra", för det är just det jag tänker använda bilen till, att lära mig köra bil ordentligt.

En av anledningarna till att jag inte lagt ut bilen här tidigare, är för att man nästan får skämmas lite i denna skara av grymt fina 924-/944or, och som ni själva kan se, så är lacken i mattaste laget (försökt rubba).. Samt att det börjar bubbla liiiite vid targan.
Bilen är vad jag vet helt Orginal.. nästan. Framoken är tydligen från en Turbo S2.
Vintern har använts till att plocka isär hela framvagnen, och fjäderben, och producera lite egna bussningar för bärarmarna och kränghämmaren.
http://echooff.no-ip.com/porsche/bt2.jpg
I skrivande stund är en egen bakvinge i projekt-pipen. Onödigt kan tyckas, att uppfinna hjulet igen, men det är roligt att göra saker själv, och framförallt billigare (jorrå, fattig är man

Här är en bild på vingen i ett AirFoil program, och utan att ha med GroundEffekten, så ger vingen en Lift-Coeficient på -3.673:

Här är en bild från vingen i SolidWorks, där båda ving-planen kan ställas. För att gör vingen dummie-proof, är MAX läget, just MAX i Downforce, finns alltså ingen anledning till att vika vingen mer, då Lift-Coeficienten då sjunker.

Mvh Jon