Köpte Magnus K:s gammla leksak från -79 med ett antal okända mil.
Bilen var lyckligtvis lite preppad för bana med halvbur, 4p-bälte, sportstol och en underbar Momo-ratt.
Bilen är även lättad på massa onödiga saker.
Växellådan var även bytt från 4-växlad org till en 5petad låda.
Lite behagligare när man ligger på motorvägen!
Bilen hittade jag i Linköping och på vägen hem var jag tvungen att ta av 3mil tidigare för att få känna på väghållningen på våra småländska vägar.
Trots rätt kassa stötdämpare där fram och skuffen full med sommardäck och reservdelar så var körkännslan underbar. Man känner varje mm av bilen trots att det är en gammal "Audi"
Hade skitkul rent ut sagt.
Längtar sjukt mycket till sommarn nu!
Nu till själva projektet.
Som sagt så är det till störst del i utbildningssyfte för mig själv då det enda jag har gjort tidigare är att skruva av en förgasare på en gammal Polo.
Vill även ha något riktigt kul att åka i till sommarn.
Det är lite småfix på bilen så jag har delat upp projektet i två delar.
Först vill jag bli klar med viktiga detaljer såsom byta främre dämpare och få den igenom besiktningen utan anm nu i Mars.
Till sommarn så är det lite trevligare grejer planerat!
Inför besiktningen
1. Byte främre dämpare och ena topplagringen
2. Byta termostat och ventilkåpspackningen
3. Fixa handtag och dörrlås på förarsidan
Inför sommar
1. Med hjälp av min plastare till Morfar göra en huv i glasfiber + lite annat godis kanske
2. Piffa upp interiören och byta/göra egna mattor i skuffen
3. Byta kofångare
4. Frächa upp motor och drivlina
5. Fixa lacken och polera/waxa upp bilen till ollonglans
6. Sist men inte minst en hel del bankörning
Hoppas att det är någon som finner projektet intressant och eftersom min mekvana är 0 så kommer jag ställa många dumma frågor

man vill ju leva upp till bilen så i sommar blir det som sagt en hel del bankörning om jag och bilen lever!
Mvh Håkan