Tryckplatta bytt så nu funkar det både att växla och ätt få fart, den hugger lite om man skall smygköra men jag får låta bli det
Så skall bilen äntligen in för att få nytt avgassystem.
HåGe avgas. http://www.hageavgassystem.se" onclick="window.open(this.href);return false; hjälper mig med det nästa vecka.
Hoppas den låter lagom mycket då.
Har en hel trave lameller som rasat precis sådär! En av mina höll inte ens en hel helg på Gotland ring. Muntert. Kör numera 4-puckat och det funkar mycket bra. Eller - jag märker två skillnader. Den går inte sönder direkt när man tittar på kopplingspedalen och den kostade 1/10 av en original lamell. Har förstås läst på en massa på nätet och jag inser att jag troligen är en idiot för precis ALLA säger att det är bara skit med 4-puck. Rätt lustigt, både jag och kompisen har bytt till det och vi är båda idioter då, för ingen av oss känner nån skillnad egenskapsmässigt...förutom då att den håller ihop och kostar billigt. Kör upp på släpet är då ingen match, inte heller fisa runt i depån - och då är ju min motor precis helt jäkla stendöd på låga varv... Fattar inte varför inte alla kör 4-puck...
Hur som - jag har också ett par tryckplattor med samma felmod liggande i garaget. Ett av de tre fjäderparen knäcks och sen blir det go-middag med den. Så - std typ av tryckplatta går också bort på en räserbil.
Ursäkta o/t, men det är bara så intressant att fler får samma "obegripliga" haveri på sina lameller!
Ja prio 1 är ju funktion.
Men har någon dröm/plan om att bilen kommer utvecklas både angående Prestanda och Utseende i framtiden.
Men är ju typ en "Räserbil" så utställningskick blir den ju aldrig i.
Men jag har MÅNGA saker på "attgöralistan"
Då var jag på Kinnekulle igår.
VARMT.....
Men hade kul och bilen verkade hålla hyffsat, det verkar försvinna lite vatten tyvärr, men ser inget läckage
1.04.2 blev dagens bästa tid.