En snabb presentation av den senaste i raden av 924:or. Inhandlades i början av Sep som lättare renoverings bil. När bilen hämtades så gick den väldigt fett och elen var riktigt luffar dragen. Strömbrytare till soppapumpen, draget och fixat för manuell styrning av kallstarten mm sen ett ormbo med kabel efter slutstegsmontering. Även en extra oljetempmätare satt i istället för klockan, men den visade sig vara reserv för vattentempmätaren som strejkade. Med andra ord lite att göra. Kul också att jag körde den hem hoppandes mellan 3 och 4 cyl i 20 mil och 3 mil hemifrån höll jag på att tappa bakhjulet. Kikade igenom gummilisterna som satt på. Och targalisten var av helt fel mod, dörrlisterna fanns bara övre delen och bakluckelisten var allmänt jättedålig. De små sidofönstren,bakruta och baklyktor var tonade och föll mig inte alls i smaken. Rutorna var sprutade med toningsspray. Så detta byttes (tur att man har lite saker på hyllan) Bilen hade blivit lackad flr 3 år sen men tyvärr lite väl hastigt underarbete som nu syns under färgen på nederkant dörrar och några andra småställen.
Men några kvällar i garaget och genomgång av bränslesystemet och tändningen så har jag nu en fullt fungerande klassiker även denna vinter. Nästan nya dubbdäck på 14" plåtisar sitter nu monterade. Så nu saknas bara snö och is för att komma ut och sladda. Ännu en rolig vinter nalkas. Och vad gör man inte när man inte hunnit tillräckligt långt med de andra projekten? Jo man köper ännu ett som går att få ihop lite snabbare även om frugan klagar....
En bild:
ImageUploadedByTapatalk1381317682.282798.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tackar ! Här är anledningen till att jag inte dök upp på TP 80!
Ska ändra signaturen. Går lite fort i svängarna nu. Ang fronten så ser den helt ok ut på håll. Ganska taskigt ditsatt och passformen är sådär. Ska man ha den på måste man försöka få dit några kjolar också, som det är nu funkar inte linjerna från sidan. Denna är något från någon annan bilmodell som anpassats för att "passa".
Börjar se mig själv som 924:ans räddare blir glad över att få tillbaka dom på vägarna igen där dom hör hemma!
Jag håller med! Har för tillfället 4 frontmotor Porschar och så Jänken då som alla är entusiast / hobby bilar, men där ligger nog gränsen för platsen. Måste ju hyra ut platser i min lada för att hålla den i drift. Och så var de ju dedär med pengar..... Och hus..... Och familj......Och andra nöjen....Men annars som sagt....
Och så kom snön. Haft en riktigt rolig helg på alla sköna vintergrusvägar här hemma. Finns det något roligare än att sladda nysnö? Bilen går fantastiskt. Dock lite tjurig att starta för kallstarten är urkopplad. Men det går ganska fort att starta ändå.