Ja, att generatorn inte sitter på samma ställe har jag nog kommit fram till själv.patand wrote: Det bör inte vara allt för svårt att lösa laddtrycksproblemet.
Det skiljer en hel del delar som sagt, men funktionsmässigt är det "bara" att 931an är överladdad. Överladdningen medför ju givetvis diverse ändringar i tänd- och bränslesystem som i sin tur innebär andra delar. Den enda som funkar på båda är det som har samma artikelnummer...
Generatorfästet är inte i närheten av att vara lika, generatorn sitter ju inte ens på samma plats. På 924an sitter den ju dumt till under grenröret medan den på 931an sitter lätttillgängligt vid insuget. Hade infästningen varit samma hade jag redan löst problemet på impulsköpet eftersom jag har ett "gäng" 931 fästen.
Alla verkligt 931 specifika delar har 931 som första siffror. Men sen finns det säkert delar som inte finns på 924an men finns på 931an men kommer från en tredje bilmodell. T.ex har jag sett flera artikelnummer som börjar på 928 och sen har vi ju alla VAG delarna också. En del 931 delar kan ju kanske också ha ersatt tidigare 924 delar så att senare 924or har delar som börjar på 931... Glasklart va?
Annars hamnade generatorremmen ordentligt galet när jag satte dit den igår!
Tyckte att infästningen såg (i princip) likadan ut dock. Men bara för att den sitter på samma sätt behöver den ju inte sitta med samma bussningar. Det skiljer ju en del i pris på bussningarna, så jag hade på känn att det inte var samma. Hade säkert underlättat om jag hittat bilder på bussningarna, men jag har bara siffror att gå på.
Antar att jag får sätta mig i skolbänken och läsa på lite...
Bobo