Den kom till salu på Blocket i början av Mai.
Den är en röd S2 med 928 S4 8x16 ET 52,3 flat disc fälgar och en banpreppad chassi med Bilstein sport bygd till coilovers fram och Bilstein sport Nordschleife edition bak. Däcken är väldigt breda 225/50/16 fram och
245/45/16 back. Jag undrar hur de rymmas…
Utvändigt är den i ganska bra skick. Inredningen är jättefint med en 99,9% hel instrumentbräda. Stolarna är ju dåliga, så nånting måste göras med dem. Jag hann redan köpa en 924 skritsträck inredning men den var ju inte helt fint så jag sålde den. Jag har också tänkt på 944 läder stolar och även på klassiska Cobra sport stolar… vi får se.
Tekniskt är den är väldigt bra också och den går mycket finnt i motorn och växellåda. Den är ju inte perfekt, turbon har lite för mycket frispel, turbo slangarna är sprucken (den vislar ganska ljudlig) och det finns ”normala” små fix med vägmätaren, fönsterhissar, fläkten osv. Och det luktar bensin i cabinen, nånting att göra med bensin tanken eller slangorna kanske.
Tyvärr kom bilen med ingen dokumentation. Om någon vet nånting om bilen eller förra ägaren skulle det vara väldigt finnt att höra om. Svenska registrering nummern var FDX 473.
Några bilder om bilen: