Bilen har inte varit utannonserad utan jag köpte den av en man från Helsingfors som förra sommaren var intresserad av min 924S. Blev ingen affär med honom men jag följde lite med hans trådar på finska forum och såg att han senare köpt en 944S. Var lite intresserad av en sån så jag frågade vad han gett för den och hur den var jämfört med en vanlig 8 ventilare. En månad efteråt kontaktade han mig igen och frågade om jag var intresserad av hans bil, och det var jag ju förstås. Jag köpte bilen utan att ha kört eller ens sett den men jag var i kontakt med Sandén som servat bilen tidigare och fick en ganska god bild av bilens skick. I söndags var jag och hämtade bilen och måste säga att den var i ännu bättre skick än jag vågade hoppas på. Positivt är också att stolarna är bekvämare och körställningen bättre än 924S. Snabbare är den också men visst måste man hålla upp varvet för att det skall märkas. Noteras kan att det har brunnit i motorrummet men det blev släckt så snabbt att den inte hann göra någon större skada. Undrar om det inte kanske t.o.m. var bra för alla slangar och elledningar är bytta (måste vara värt ganska mycket pengar?).
Med bilen kom 15" telefonfälgar som lär vara ganska ovanliga. De är nämligen varken 924S eller 944 tel.fälgar utan verkar vara robustare för vinterbruk (annars samma hål som tel.fälgarna). Med sommmardäcken kom 17" Ruf speedlinefälgar i riktigt fint skick.
Jag vet att jag borde sätta ut bilder men det får ännu vänta lite tills jag vet hur man gör