Tror det var runt 2002-2003 som jag för första gången fick syn på en till synes gul 356:a i ett av våran hyresgästs garage.
Bilen ställdes av -75 och visade sig vara röd(ruby red) 356 1600 super -60 under det gula hödammet

Ägaren hade köpt den samma år som den ställdes av för att ta motorn och bromsarna till sin beachbuggy.
Så blev det också och bilen flyttades runt mellan olika garage och ladugårdar tills jag fick syn på den.
Den var rostig men förutom avsaknaden av bromsar och motor orörd.
Jag var nog ganska tjatig för till slut fick jag lov att köpa bilen till ett mycket fördelaktigt pris

Detta var nog ca 2004, det var en pirrig tid för det var fler betydligt pengastarkare intressenter som var ute efter den. Men ägaren gillade tanken på att jag skulle ha den och det var nog det som avgjorde.
Mycket lite hände den första tiden, förutom nedmontering letades det efter en kunnig svetsare som kunde ta itu med den omfattande plåtrenoveringen.
2007 fick vi napp från det anrika företaget Thaung & co i Växjö.
På ca 8 månader svetsades karossen upp med perfektion som mål, och karossmässigt är den perfekt.
I slutet av 2007 lades det första lagret lack på (skräplack) som det kallas.
Slutlack sker först efter att vi har fått det mekaniska att fungera.
En motor följde med i köpet och den ska tydligen vara nyrenoverad, precis som alla lösa motorer man hittar verkar vara

Värre var det med trummorna, nya från porsche skulle de gå på ca 56.000 för alla fyra.
I love Ebay. För ca 3 veckor sedan dök de så äntligen upp i USA, fyra vackra aluminium trummor till mycket bra pris

Just i denna stund ligger dem i Malmö på tullen såklart, men de ska förhoppningsvis komma inom de närmsta dagarna. Typiskt när allt går så smidigt att de ska fastna just i Malmö

Under tiden som jag väntat har jag beställt ett nytt batteri, bytt dämpare bak, rengjort och packat om växellådan, målat hjulhusen och byggt motorställ för uppstart utanför bilen.
Jag hoppas att jag ska ha hunnit göra så mycket på den att den ska vara redo för sista lack till jul, men tidsplanerna har spruckit förr