Förresten... ditt växeldrev såg rostigt ut! Mina drev ser som nya ut jämförelsevis! (menar alltså själva växeln inte dogring eller synkring)
Det är alldeles riktigt lite ytrost, blev så efter luttvätten ganska omgående men försvinner när jag släpper kopplingen .
Pris ja jag vet inte men mer än vad ringen kostar då det är bearbetning av en befintlig Porsche org synkring samt tillverkning av verktyg för att kunna utföra jobbet.
Dogringen kräver lite av den som skall sätta dit den, bl.a svetsning svarning samt demont av den befintliga som inte var det lättaste, Ev kommer jag att erbjuda detta.
För att få fast dogringen på the old way kontaktas min kamrat Håkan som är mer än hyfsat bra på att svetsa eller vad tycker ni? och nej hans BMW är inte till salu fast den går mer än lovligt bra.
Vem vet helt plötsligt kanske man ringer upp en annan 931 ägare och frågar om man inte skall ha lite växellåds Mek.
/Joakim
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Förresten, varför behöver den svetsas? Enligt uppgift på 924board.org så behöver de dogringar som man hittat där inte svetsas så vad är skillnaden? Hur gör man nästa gång det är dags att byta delarna... ser svårt ut att få bort den svetsen...
patand wrote:Förresten, varför behöver den svetsas? Enligt uppgift på 924board.org så behöver de dogringar som man hittat där inte svetsas så vad är skillnaden? Hur gör man nästa gång det är dags att byta delarna... ser svårt ut att få bort den svetsen...
Jag har nog inte hittat samma dogring som på 924 board därav svetsen.
Som sagt det kräver lite maskinarbete men det är inga problem att svarva bort den, hoppas jag......