Okej, då har jag lite bättre koll på läget.Otto.D wrote:Röd - ja RS - nej, min är en vanlig c2 med en del kul saker.Pehr Johnsson wrote: Ibland jobbar inte skallen snabbt som man vill.. ..du har även en röd RS va?
En bil man mår riktigt bra av
964 Carrera 2 -93 / ko • bawlt bloo
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Trevlig vinterbil du skaffat!
Inte var den så himla ful för att vara en trimmad VW bubbla heller...
Avundsjuk? Jag? Näääää...
GRATTIS! Pehr till en kanonsnygg Porsche!
Inte var den så himla ful för att vara en trimmad VW bubbla heller...
Avundsjuk? Jag? Näääää...
GRATTIS! Pehr till en kanonsnygg Porsche!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jag måste säga att jag är övervädligad över responsen på 964:an. Det är ju en bil som egentligen inte hör hemma här på forumet.
Jag passar på och tackar samtliga för de fina orden, det känns verkligen kul!!
Kanske ska lämna ett bidrag till Erol till 2009 års kalender!
Jag passar på och tackar samtliga för de fina orden, det känns verkligen kul!!
Kanske ska lämna ett bidrag till Erol till 2009 års kalender!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
Jepp.. En stor nackdel med att bli svansmotorist , är att det inte på långaPehr Johnsson wrote:Jag måste säga att jag är övervädligad över responsen på 964:an. Det är ju en bil som egentligen inte hör hemma här på forumet.
vägar finns lika mycket kunnande om nioelvor i Sverige, som om 9X4/968..
Den största anledningen att sakna 944an är helt klart detta forum..
Fredrik Åberg
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Tror säkert att det finns mycket kunskap om 911 i stugorna men det finns inget vettigt forum att hänga på. Ventilen är tråkigt, men det går ju att hitta lite svar där, gammelbilarna finns på early911 och de använda bilarna på Rejsa och ett gäng hänger på Porscheklubben...
Nä jag stannar kvar här, kanske stödköper en gamal 924/944 och spelar över lite!
Nä jag stannar kvar här, kanske stödköper en gamal 924/944 och spelar över lite!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Det hade varit skitkul, men jag har inte ork just nu i alla fall!Kjell 944 wrote:-Pehr, du kan starta ett 911:a forum!!! Konkurera med andra forum tex Ventilen. Det skulle kanske sätta fart på vissa och andra gå under.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Otto.D
- S2-Poster
- Posts: 236
- Joined: 2005-02-07 10:24:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Landskrona
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Lite synd att det är så, hade varit mycket trevligare utan "vi och dom" mentaliteten. Många 911-ägare ser ju inte att det finns/fanns andra modeller. De som kommit in i Porschevärlden via frontmotorbilarna kommer nog alltid att uppkatta dem även om de inte längre har kvar bilen.Otto.D wrote:Det är inte fel att tillhöra båda lägerPehr Johnsson wrote: flera rader...
Nä jag stannar kvar här, kanske stödköper en gamal 924/944 och spelar över lite!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
-Fredrik Å och Mats och lysande undantag, som kan vara med och "leka" med alla
-Det finns tyvärr lite för mycket "börsmoppementalitet" på en del 911-åkare fortfarande, men det kanske ändras om priserna sjunker!
Men som sagt det finns både och. Har träffat en hel del 911:a åkare som var mycket trevliga och prestigelösa.
-För egen del så gillar jag Porsche, vissa mer och vissa mindre. Men så är det väl med allt! Målet är att äga en 911 en dag och prova på det.
-En sak som slog mej är att så gott som alla 924,944 och 968 hälsar när de möts. Men när man möter en nyare 911 så har jag aldrig fått gehör för någon hälsning!
-Det finns tyvärr lite för mycket "börsmoppementalitet" på en del 911-åkare fortfarande, men det kanske ändras om priserna sjunker!
Men som sagt det finns både och. Har träffat en hel del 911:a åkare som var mycket trevliga och prestigelösa.
-För egen del så gillar jag Porsche, vissa mer och vissa mindre. Men så är det väl med allt! Målet är att äga en 911 en dag och prova på det.
-En sak som slog mej är att så gott som alla 924,944 och 968 hälsar när de möts. Men när man möter en nyare 911 så har jag aldrig fått gehör för någon hälsning!
/Niklas
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]
- Otto.D
- S2-Poster
- Posts: 236
- Joined: 2005-02-07 10:24:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Landskrona
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 231
- Joined: 2004-08-03 21:54:24
- Bilmodell: 968/964
- Årsmodell: 1992
- Location: Oslo/Åre
- Contact:
Jag körde renn-taxi på Mantorp i en racepreppad 944a.
Roligt och gick rätt fort faktiskt.
Vi hade tagit med min gat-964a som ska bli mer bus.
Ville inte köra den då den har ett standardchassi och gatdäck, körde runt med 944an istället.
Men, brorsan ville att jag skulle visa linjen och vi tog några varv med 964an.
Grymt roligt.
Första skillnaden är ljudet och vridmontet, oj.
964an är egentligen felbalanserad i jämförelse med 944an, det kan man utnyttja
Riktigt roligt att gå genom kurvorna med ett lätt (ibland mer) ställ.
Extremt roligt.
Nu har jag en 944a som bruxbil och 964an som busbil.
Båda är bra.
Sandén gör det möjligt att hålla en 944a rullande till bra peng.
Det finns inte motsvarande till 964an.
Roligt och gick rätt fort faktiskt.
Vi hade tagit med min gat-964a som ska bli mer bus.
Ville inte köra den då den har ett standardchassi och gatdäck, körde runt med 944an istället.
Men, brorsan ville att jag skulle visa linjen och vi tog några varv med 964an.
Grymt roligt.
Första skillnaden är ljudet och vridmontet, oj.
964an är egentligen felbalanserad i jämförelse med 944an, det kan man utnyttja
Riktigt roligt att gå genom kurvorna med ett lätt (ibland mer) ställ.
Extremt roligt.
Nu har jag en 944a som bruxbil och 964an som busbil.
Båda är bra.
Sandén gör det möjligt att hålla en 944a rullande till bra peng.
Det finns inte motsvarande till 964an.
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Första gången jag körde 911 på bana blev jag riktigt förvånad över hur mycket bättre vrid det var i motorn jämfört vad det var i min 968 och det gjorde att man inte alltid behövde växla ner i vissa kurvor,,
Är det diff i din nya bil Pehr?
Om ni behöver hjälp med era Porschar till ett vettigt pris och bor runt Växjö eller kan tänka er att åka en bit så kan jag varmt rekommendera min kompis Jannis som jag köpt min bil av och jag kör gärna från Göteborg till växjö för att få den servad och uppgraderad.
Om ni vill ha kontakt med Jannis PM:a mig så får ni kontaktuppgifter
Är det diff i din nya bil Pehr?
Om ni behöver hjälp med era Porschar till ett vettigt pris och bor runt Växjö eller kan tänka er att åka en bit så kan jag varmt rekommendera min kompis Jannis som jag köpt min bil av och jag kör gärna från Göteborg till växjö för att få den servad och uppgraderad.
Om ni vill ha kontakt med Jannis PM:a mig så får ni kontaktuppgifter
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2008-08-01 22:05:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users