Råkade ramla över en 924 -83 till en väldigt liten summa så att det vart svårt att hålla fingrarna i styr, så nu står jag med en bil med väldigt lite motor och en massa frågetecken i huvudet som jag hoppas på att kunna reda ut.
Kan ju kanske börja med att nämna att jag har väldigt mycket tidigare erfarenheter om bilar, men dock inte några tyskar eftersom att jag håller på nästan enbart med saabar så att jag är helt grön när det kommer till denna bil.
Sen så kan jag väl vara lite snäll och bjuda till på några bilder när jag ändå är igång =)
Så här såg den ut vid inköp, vet inte om det syns på bilden men det är lite diverse dåliga spacklingar i övergånger från fronten till skärmarna osv.

Kastade på några andra färlgar som jag hade liggandes.

En ny lack ska den få i vinter eller till våren, vet dock inte vad för färg än.
Men nu till lite frågor!
Visst sitter det 944 frontspoiler på den?
Vad sitter det för vinge på den?
Sitter det glasfiberskärmar runtom orginal?
Sitter det glasfibertarga orginal?
Sitter det dörrar som är i glasfiber på utsidan orginal men inte på insidan?
Sitter det dämpare med riktigt grova kolvar orginal (ca 2-2,5cm)?
Sitter det diverse mätare orginal? Typ oljetryck, laddning, klocka.
Sen verkar det onekligen som om att det sitter någon diff i den med (ej öppen), den vill diffa hela tiden på alla underlag och när man har ena hjulet i luften så går det inte att snurra på hjulet som är i luften (ingen växel i), har förstått att det verkar vara väldigt ovanligt.
Det är väl ungefär det jag funderar över, mätarna kan jag mycket väl tänka mig att dom sitter orginal, men alla plastgrejerna är jag lite fundersam över, har även för mig att trösklarna är i plast, dock inte säker på det just nu eftersom jag var så förvirrad över alla grejer, tar reda på detta imorgon istället.
Effekten ska väl ordnas en smula med, dock får den fortsätta gå som sugmotor eftersom jag inte orkar byta grejer inför varje besiktning.
Sen får man se vad som händer med bilen, känner mig lite osäker över vad jag igentligen ska ha den till i nuläget, köpte den enbart tack vare priset så

MVH// Mokko