Det hela startade för närmare 2 år sedan då jag, mest på skoj, letade efter ett eftermiddagspojekt. Av en slump råkade hitta en bil på blocket som tilltalade mig både utseende och prismässigt. Detta råkade vara en Porsche 924 och det var då jag bestämde mig för att Porsche ska det vara!
Efter närmare ett års jämförde av priser och modeller, bland annat på detta eminenta forum, bestämde jag mig för denna skönhet! Det är en 944 import från tyskland -07 men har till största delen gått i Kalifornien där den även utrustats med turbons front och bak. Dessutom har tidigare ägare monterat dit 924ans(?) turbohuv.
Köpte så bilen i maj förra året och hade haft den i exakt 1 vecka då någon/några hade en dålig dag och fick för sig att hoppa sönder fronten. Ingen rolig start.

Det hela mynnade ut i att bilen stod större delen av sommaren på PC i Göteborg i väntan på att de skulle få tid att laga den, därav har jag inte skrivit denna tråd tidigare. Har tyvärr inga bra bilder heller av samma anledning.
Det tog sen inte så lång tid innan vintern kom och det var dags att ställa av bilen. Nu efter en del småpill ser jag verkligen fram emot sommaren!