Topplockspackningen gav upp rejält på väg hem från jobbet. Trodde först att det bara var en vattenslang som börjat läcka men efter att ha bytt den så går bilen dåligt på tomgång och ökar jag varvet så läcker det in vatten i cylindrarna. Vet ännu inte något om hur allvarliga skadorna är men eftersom bilen gick hyfsat fort när det hände (+250) så kan det vara stora skador.
Vet heller inte hur eller vem som skall hjälpa mig med jobbet. Motorn måste ur och topplocksskruvarna bytas eftersom jag tror att detta är huvudorsaken till att det inte håller.
Just nu får bilen stå tills vidare eftersom min hälsa är väldigt dålig.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Rikard wrote:Topplockspackningen gav upp rejält på väg hem från jobbet. Trodde först att det bara var en vattenslang som börjat läcka men efter att ha bytt den så går bilen dåligt på tomgång och ökar jag varvet så läcker det in vatten i cylindrarna. Vet ännu inte något om hur allvarliga skadorna är men eftersom bilen gick hyfsat fort när det hände (+250) så kan det vara stora skador.
Vet heller inte hur eller vem som skall hjälpa mig med jobbet. Motorn måste ur och topplocksskruvarna bytas eftersom jag tror att detta är huvudorsaken till att det inte håller.
Tråkigt tråkigt... Hade jag bara haft ett garage att ha den i så skulle jag gladeligen skruva åt dig Rikard, kan t.om ordna med hämtning (har ju E-kort numera och bra dragbil). Får jag nys på ett garage i närheten så kan jag höra av mig om du är intresserad att få hjälp med bilen, jag är ju inte proffs men lyfta toppen och se vad som har hänt och (förhoppningsvis) byta topppackning och bultar lär jag klara.
Rikard wrote:min hälsa är väldigt dålig.
Det här var ju ännu värre att höra förståss! Säg till om jag kan hjälpa dig med något öht (behöver inte ha med Porsche att göra!) som kan underlätta när du mår dåligt! Bor ju en bit bort men kanske är det något man kan göra, om så är fallet så tveka inte att höra av dig!
Lugn nu grabbar - jag lider av utmattning så det är ingen dödlig sjukdom. Just nu är det tyvärr ganska besvärligt med dålig ork och en hel del värk. Svårt att förklara för den som inte varit med om det men tänk er att ha influensa och rejäl bakfylla samtidigt.
Idag är jag i alla fall tillbaks på jobbet igen, bara det är ett steg i rätt riktning.
Tack för erbjudandena om hjälp! Jag kanske återkommer!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Rikard wrote:Lugn nu grabbar - jag lider av utmattning så det är ingen dödlig sjukdom. Just nu är det tyvärr ganska besvärligt med dålig ork och en hel del värk. Svårt att förklara för den som inte varit med om det men tänk er att ha influensa och rejäl bakfylla samtidigt.
Idag är jag i alla fall tillbaks på jobbet igen, bara det är ett steg i rätt riktning.
Rikard
Balansen i livet är aldrig en lätt historia!
Men om du vill spä på bakfyllan nån dag, så kan du ju komma ner hit kvällen innan!!
Vi laddar med bilfilmer och tömmer förrådet!!
Ta hand om Dig, kompis!!
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650
Rikard wrote:Lugn nu grabbar - jag lider av utmattning så det är ingen dödlig sjukdom. Just nu är det tyvärr ganska besvärligt med dålig ork och en hel del värk. Svårt att förklara för den som inte varit med om det men tänk er att ha influensa och rejäl bakfylla samtidigt.
Rikard
Det där låter ju illa som det är Tycker det låter som din kropp säger stopp. Ta dessa symptom på allvar så du inte blir långvarigt sjuk!
Stress och mycket jobb är otroligt eggande och blir lite som ett gift man inte kan vara utan....... tills man sitter i bilen och man vet inte var man är, hur man kom dit och minns inte något från senaste veckan. Då sa jag stopp i alla fall!!!
Rikard
Det där låter ju illa som det är Tycker det låter som din kropp säger stopp. Ta dessa symptom på allvar så du inte blir långvarigt sjuk!
Stress och mycket jobb är otroligt eggande och blir lite som ett gift man inte kan vara utan....... tills man sitter i bilen och man vet inte var man är, hur man kom dit och minns inte något från senaste veckan. Då sa jag stopp i alla fall!!!
Pehr
Jag har lidit av kronisk trötthet i snart tio år och känner igen mig i det du beskriver. När jag är som sämst borde jag verkligen inte köra bil över huvud taget. Jag tar detta på fullaste allvar och skall ta det lugnare. Mina arbetsuppgifter räcker lätt till tre personer men nu har mina chefer lovat att åtminstone försöka anställa en till och det är ju betydligt bättre än i nuläget.
När det gäller bilen så verkar det finnas en lösning!!! Så vi lär ses på banorna nästa år också
Rkard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228