Får bli en större uppdatering efter helgen men tills vidare en bild på hela kylsystemet med kylare, intercooler och oljekylare på plats.

Du menar att jag ska ha kylarna bakom framaxelnpatand wrote:OJ! Den blir framtung den där.
Ja det är väl klart!gurra wrote:Du menar att jag ska ha kylarna bakom framaxeln![]()
Jag håller tidsplanen men inte tidsuppskattningenJoakim.S wrote:Bra jobbat Gurra
Håller du tidsplanen eller är det som alla andra:-)
Med vänlig hälsning, Joakim
Kul, själv jag tänkte prova imorgongurra wrote:Jag håller tidsplanen men inte tidsuppskattningenJoakim.S wrote:Bra jobbat Gurra
Håller du tidsplanen eller är det som alla andra:-)
Med vänlig hälsning, Joakim![]()
Som alla erfarna projektledare vet så är det 3 ledande faktorer man kan prioritera projektet efter: kalendertid, resursåtgång (tid & pengar) och kvalitet.
Det går att prioritera ett område, men då blir de andra två lidande. I mitt fall är kalendertid prio 1, om bilen tex blir klar i oktober istället för september är det kört att testa i år.
Och jag ville inte tumma på kvaliteten heller... så det innebär att det kostar mig väldigt mycket tid och pengar just nuHar lagt ca 20h/vecka sedan ett bra tag tillbaka på att göra bilen färdig.
Med hårt jobb och utan oförutsedda missöden kan det bli test på bana under september.
Yes. The stock fans are great! But heavy and bulky. This car won't be subjected to stop and go traffic though so the fans are not as critical as on a street car. Nevertheless, I still want the car to be able to keep it's coolant temp under control at standstill at idle with the hood closed. We'll see! This is a low profile Spal F-n that only outputs about 1500 CFM. If it doesn't work I'll get a heavy duty Spal F-n (3x the cost though..) that outputs about 2700 CFM.TTM wrote:Wasn't it Corleone who had insufficient cooling with some aftermarket F-n(s) and subsequently returned to the stock fans?
The devil is in the details, especially when things aren't plug & play anymore.
This is all looking very promising, looking foward to seeing a start up video
Hehe precis. Hur går det själv, har du kommit iväg på någon banträff?Joakim.S wrote:Det var väldigt vad du har jobbat!
Jag vet vilken tid det tar när det nästan passar, för att sedan få bygga om en tredje gång då inte allt var monterat när man provade![]()
Kör på så är du snart på banorna![]()
MVH Joakim
Users browsing this forum: No registered users