Mats Jacobsson wrote:Hoppas det inte blir för mycket rengn
"För mycket" är ett relativt begrepp. Det kom ju en del regn men det började inte förrän ganska sent på eftermiddagen.
Här är en film från mitt snabbaste blöta varv:
http://www.youtube.com/watch?v=PYSUoXcoWEw" onclick="window.open(this.href);return false;
Senare regnade det mer och då var det gansksa chansartat med i vilket spår det fanns grepp (Mats är mitt vittne på det.

). Men det är ändock ganska kul att köra i regn när det finns rejäla avåkningszoner.
Tyvärr strulade det lite med filmingen på förmiddagen för mig (läste igår kväll att det nog berodde på en bugg i senaste Harrys Laptimer mjukvaran, kommer snart en rättning) så några bilder på ett snabbt torrt varv blev det inte. Snabbaste torra varvet var iof bara mitt 3:e varv för året (och sist jag körde var nog i juni förra året så rejält med rost hade man) dvs uppvärmningsvarven innan kursen startade, så det var inte så värst snabbt ändå (1:10.46).
På det hela taget är jag dock mycket nöjd med dagen och bilen. Bilen gick kanon i motorn och nya belägg runtom gjorde att bromsarna funkade bra, behöver dock byta skivor (har nysvarvade ligger på hyllan) då det vibrerar en del. Hade ju planerat skivbyte redan innan kursdagen men fick lov att prioritera annat.
Flytten av R-däcken till runda fälgar gjorde också resan på banan lite trevligare, mindre vibrationer.
Hemresa utan fungerande kupéfläkt gjorde att man fick ha takluckan öppen i regnet för att rutorna inte skulle imma igen, det är såååå skönt när man bromsar in och vattnet från taket kommer ner i bakkant på den öppna takluckan ner i huvudet...

Kanske dags att fixa den där fläkten.