En dag med bara strul, eller det började redan igårkväll.
Jag hade tänkt att varmköra den igårkväll eftersom jag skulle återbesikta bilen idag. Och det börjar ju bra, den här kylan som man väntat på kunde inte ha kommit vid ett olämpligare tillfälle än gårdagen. Vad händer när det kallt med gamla bilar? Jo, låset fryser ju fst så klart och det tar mig en kvart att få in nyckeln i låset för att sedan få igång bilen. Så jag tänker att om jag bilen får stå upplåst över natten så kommer det inte vara något problem att få upp dörren...
ONSDAG morgon.. Tittar på temperometern som visar -6.6 *C och tänker "Äntligen är vintern här". Går ut till bilen och öppnar dörren och startar motorn för att skrapa rutorna och ska slå igen dörren men då har ju låset fastnat när jag öppnat dörren så den låser inte när man ska stänga. Tyst för mig själv så svär jag över denna fantastiska kyla...
Försöker flera gånger att slå igen dörren i hopp om att den ska fastna, men icke. minutrarna rinner iväg och plötsligt har det gått 30 min. så jag slänger in en kupevärmare och ställer en planka mot dörren för att den inte ska gå upp. tar den andra bilen till skolan och hoppas att ingen nyfiken själ kommer att röra bilen..
när jag kommer hem 3 timmar senare så går dörren att stänga så jag åker till bilprovningen. väl där får jag vänta i 90 minuter. när jag väl kommer in så tittar han på rutan och skriver av mätarställningen går på mindre än 2 minuter. kostnad - 200 kr

för att titta på en ruta.. jag hade 50-lapp löst och tänkte det kan ju inte kosta mer, men vad fel jag hade...
men nu är bilen helt laglig för väg... WOOHOO