Mekat lite ikväll, WG är plats, lite pilligt var det allt (inser nu att jag glömt ansluta slangen till insuget). När väl allt avgaseri var på plats och jag bara skulle efterspänna skruvarna så upptäcker jag att en pinnskruv till turbons avgasfläns är helt gängpaj, det var en tung stund då jag såg framför hur jag skulle behöva plocka ur hela turbon..... Dock var det så lyckligt att gängan, en helicoil, i turbon klarat sig och endast själva pinnbulten var kaputt. Det var en temporär brådisfix för ett par år sen när jag inte fick tag i rätt pinnbult som jag satte i en 4.4 eller nått, sån gängstång som man hänger upp rör i industrier, sämsta möjliga alltså. Den har jag totalt glömt bort att den bara skulle sitta där en vecka... 2 år höll den

8.8 pinnbult eller gängstång ska upp på inköpslistan.
Lite annat småfix blev gjort, satte fast dörrsidan så jag slipper få skäll av domarna, höll ju på att diskad pga av det en gång.... Självborrande skruv blev det, inte så vackert kanske.
Fick svetsat ett fäste till tryckregulatorn till turbotrycket oxo, en uppgradering från 2005 års fäste med tejp och buntband.
2do - slang wg till insug
2-shop - M8 8.8 pinnbult, ca 50 mm, M4 gängstång