993 C2 -94 "Badankan"
- Karl Birgander
- Addict
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
Haha! Det är grejer det! Mycket passande!
Skulle du låna hjul för besiktning?
Har ju 16 tums r-puckar att köra på nu (eller om du får på 16-tums så kan du låna dom)
Skulle du låna hjul för besiktning?
Har ju 16 tums r-puckar att köra på nu (eller om du får på 16-tums så kan du låna dom)
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- bill b
- Addict
- Highway
- Addict
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
Efter ett ganska dåligt Porsche år 2008 så tas det nya tag inför 2009 
Förra året hade jag problem med att växellådan läckte lite och detta skall åtgärdas till 2009 år säsong och jag siktar på att vara med på banan på PCS första banmöte som jag gissar blir på Mantorp
Annat som skall fixas innan säsongen är
En ordentlig service och genomgång av bilen
Nya skivor och belägg fram, svarvning av bakskivorna och nya belägg
Nya justerbara droplinks bak och kanske fram
Ny koppling,, blir en vanlig och ingen sinter denna gång
Nya fälgarna skall på
Sen lite dekaltrim
och så blir det så många dagar på banan som möjligt

Förra året hade jag problem med att växellådan läckte lite och detta skall åtgärdas till 2009 år säsong och jag siktar på att vara med på banan på PCS första banmöte som jag gissar blir på Mantorp

Annat som skall fixas innan säsongen är
En ordentlig service och genomgång av bilen
Nya skivor och belägg fram, svarvning av bakskivorna och nya belägg
Nya justerbara droplinks bak och kanske fram
Ny koppling,, blir en vanlig och ingen sinter denna gång
Nya fälgarna skall på
Sen lite dekaltrim

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06
- Per Huzell
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Karl Birgander
- Addict
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
Trevligt värre!
Allt ser jag som positivt t.ex. kopplingen som ju inte är jättesmidig när man åker från kyrkan i frack (skrämda tanter och farbröder....
).
Men en sak håller jag inte med om: fälgarna. Dom som sitter på nu är helt klockrena! Jag hade inte bytt ut dom.
Behöver du hjälp med något så hojta till!
Allt ser jag som positivt t.ex. kopplingen som ju inte är jättesmidig när man åker från kyrkan i frack (skrämda tanter och farbröder....

Men en sak håller jag inte med om: fälgarna. Dom som sitter på nu är helt klockrena! Jag hade inte bytt ut dom.
Behöver du hjälp med något så hojta till!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
- Highway
- Addict
Tacka Boys!
Dekaltrim gör ju säker 10-15 HK till och ger bilen lite mer attityd hmm precis som att den skulle behöva det
Ja sinterkoppling och lättat svänghjul är sjuk skönt att ha på banan för det ger en fantastisk racig känsla men i stadstrafik är det inget vidare,, jag skall även se om jag kan få tomgången mappad så att den inte dör när varvet går ner till 500 rmp pga svänghjulen som gör att timgången är lite svajjig.
BBS-kopiorna tror jag att jag skall ha som "fin" fälgar, besiktnings däck och regndäck så jag kommer nog att ha r-däcken på Techartfälgarna för dom passar verkligen bilen
Jag hojtar till när jag fått hem bilen Karl om något dyker upp,, supertack för hjälpen tidigare
fälgarna på bilen på bilden ser ju ganska bra ut trots allt,, åååå sen det här med GT2 breddare kanske man skulle ha
Dekaltrim gör ju säker 10-15 HK till och ger bilen lite mer attityd hmm precis som att den skulle behöva det

Ja sinterkoppling och lättat svänghjul är sjuk skönt att ha på banan för det ger en fantastisk racig känsla men i stadstrafik är det inget vidare,, jag skall även se om jag kan få tomgången mappad så att den inte dör när varvet går ner till 500 rmp pga svänghjulen som gör att timgången är lite svajjig.
BBS-kopiorna tror jag att jag skall ha som "fin" fälgar, besiktnings däck och regndäck så jag kommer nog att ha r-däcken på Techartfälgarna för dom passar verkligen bilen
Jag hojtar till när jag fått hem bilen Karl om något dyker upp,, supertack för hjälpen tidigare
fälgarna på bilen på bilden ser ju ganska bra ut trots allt,, åååå sen det här med GT2 breddare kanske man skulle ha

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Magnus Svensson
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06
- Highway
- Addict
- patand
- Moderator & Raceputte
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
Tjusigt Magnus! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Spånet
- Addict
- Highway
- Addict
Tackar 
Ja det blir ingen breddning för det blev så bra nu plus att det tar emot att sätta kapen i bilen..
Det är dock lite tight bak vid skärmarna så skärmarna kanske måste rullas men skall börja med lite mer camber så får vi se vad det kan ge
hmm hur många dagar är det till 25 april nu

Ja det blir ingen breddning för det blev så bra nu plus att det tar emot att sätta kapen i bilen..
Det är dock lite tight bak vid skärmarna så skärmarna kanske måste rullas men skall börja med lite mer camber så får vi se vad det kan ge

Magnus Svensson
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06
- Spånet
- Addict
Tjuvstartar lite den 19/4 på Mantorp, PCSR uppvärmningHighway wrote:Tackar

Vad kör du för camber vinklar på din?
//Lasse
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
Inget framtungt :-)
- Highway
- Addict
Jaha är det uppvärming där i år och inte på Gelleråsen alltså,, låter helt klart lockande så det är inte omöjligt att det blir premiär den 19:e då.Spånet wrote:Tjuvstartar lite den 19/4 på Mantorp, PCSR uppvärmningHighway wrote:Tackar
hmm hur många dagar är det till 25 april nu![]()
//Lasse
Kan man sen ställa bilen på SCandic i en vecka hehe
Jag har för mig att jag och Karl ställe 2,5 grader bak och 3 grader fram, men nu skall lådan strax ner så då blir det ny hjulinställning efter det..
så kanske 3 grader bak och 3,5 fram,, en halv grad bak borde ge lite mer plats bak
Vad kommer du köra för camber på din?
Magnus Svensson
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06
- Spånet
- Addict
Ja, det blir på Mantorp. Tror det krockade med STCC på åsen.Highway wrote:Jaha är det uppvärming där i år och inte på Gelleråsen alltså,, låter helt klart lockande så det är inte omöjligt att det blir premiär den 19:e då.Spånet wrote: Tjuvstartar lite den 19/4 på Mantorp, PCSR uppvärmning![]()
//Lasse
Kan man sen ställa bilen på SCandic i en vecka hehe
Jag har för mig att jag och Karl ställe 2,5 grader bak och 3 grader fram, men nu skall lådan strax ner så då blir det ny hjulinställning efter det..
så kanske 3 grader bak och 3,5 fram,, en halv grad bak borde ge lite mer plats bak
Vad kommer du köra för camber på din?
Vinklarna på min gammel11a är mycket oklara, skulle gissa på så mycket det går fram och anpassa bak efter fram

Tror inte det går att få så stora vinklar som jag vill ha.
Jag har inte ens bestämt mig för vilka däcksbredder jag ska köra på, 205-225 eller 225-245. Just nu känns det som om det räcker med att få den färdig.
//Lasse
MVH Lars G
Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
Inget framtungt :-)
- Highway
- Addict
Jag shoppade lite idag, till mina krängare har jag köpt nya droplinks för orginal är tydligen lite för klena om man kör med grövre krängare,, allt enlig expertisen på Rennlist hehe
Finns inte mycket orginal kvar i hjulupphängningen nu så det får nog stoppa här skulle jag tro.
Sen när mycket av grejjerna runt bromsarna byts så får det bli nya stålomspunna slangar också
Nu är dock suget efter en klarlackad kolfiber huv ganska stort och jag har hittat en i england med någorlunda vettigt pris men vacklar lite http://tinyurl.com/bk78qc
Finns inte mycket orginal kvar i hjulupphängningen nu så det får nog stoppa här skulle jag tro.
Sen när mycket av grejjerna runt bromsarna byts så får det bli nya stålomspunna slangar också
Nu är dock suget efter en klarlackad kolfiber huv ganska stort och jag har hittat en i england med någorlunda vettigt pris men vacklar lite http://tinyurl.com/bk78qc
Magnus Svensson
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06
- Highway
- Addict
Hittade en film med Jannis bakom ratten på Mantorp,, nu blev jag sjuk sugen på att köra
Ta "spara som på länken"
http://www.dimtsas.com/Mantorp%20060430 ... 03.wmv.wmv

Ta "spara som på länken"
http://www.dimtsas.com/Mantorp%20060430 ... 03.wmv.wmv
Magnus Svensson
Birel Rotax Max -06
Birel Rotax Max -06