ohlala, var den lika rosa i verkligheten?porschedennis wrote:Här är en bild på min första Porsche
911 -74 renoverad av Myggan.

ohlala, var den lika rosa i verkligheten?porschedennis wrote:Här är en bild på min första Porsche
911 -74 renoverad av Myggan.
snugge wrote:ohlala, var den lika rosa i verkligheten?porschedennis wrote:Här är en bild på min första Porsche
911 -74 renoverad av Myggan.![]()
Helt riktigt Michael. Vi bör hålla oss till Porsche i denna tråd.Sjösgärd wrote:Skulle detta vara en tråd för berättelser om "bilar vi minns", eller en tråd där man listar alla bilar man ägt (även ickeporschar)? Jag bara undrar ...![]()
Vill man skriva om bilar i allmänhet finns det en off topic-avdelning, eller andra bilforum.
Snacka om kung på parkeringen!Mattias 924 wrote:Tänk er känslan att som odödlig 19-åring att parkera nioelvan på skolgården, klättra ut utan att öppna dörren och låta den stå där utan tak. Jag minns det som om det var igår.
Bilar vi minns!patand wrote:Helt riktigt Michael. Vi bör hålla oss till Porsche i denna tråd.Sjösgärd wrote:Skulle detta vara en tråd för berättelser om "bilar vi minns", eller en tråd där man listar alla bilar man ägt (även ickeporschar)? Jag bara undrar ...![]()
Vill man skriva om bilar i allmänhet finns det en off topic-avdelning, eller andra bilforum.
Jag vill både läsa om den och höra den!Mats Jacobsson wrote:för vem vill höra om en Lous Cortina med BDA... eller....
Mattias 924 wrote:Digitalfoto på ett över 20 år gammalt foto. En dryg, stolt och smal Mattias vid sin nyinköpta nioelva trenolla. Tänk er känslan att som odödlig 19-åring att parkera nioelvan på skolgården, klättra ut utan att öppna dörren och låta den stå där utan tak. Jag minns det som om det var igår.
Min mormor/huvudsponsor är det som är med på bilden.
Kul att se att den lever! Men tråkigt att se att den är ombyggd..Mattias 924 wrote:Mattias 924 wrote:Digitalfoto på ett över 20 år gammalt foto. En dryg, stolt och smal Mattias vid sin nyinköpta nioelva trenolla. Tänk er känslan att som odödlig 19-åring att parkera nioelvan på skolgården, klättra ut utan att öppna dörren och låta den stå där utan tak. Jag minns det som om det var igår.
Min mormor/huvudsponsor är det som är med på bilden.
Min gamla elva ute på annons.
http://www.blocket.se/vi/47056613.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidig -73:a är den bilen (och även bilden). Den smått legendariska bilden togs på en mack på Öland.Porsche4meSoon wrote:Härliga fina bilar!
Men visst var det en 911 Targa som den första bilden.Kungen /drottning(då sylvia) åkte i typ 1974 ?
Jag det var en tidig 73:a ok härlig info!Denna present gjorde nog hans dag till en kalasdagXmax wrote:Tidig -73:a är den bilen (och även bilden). Den smått legendariska bilden togs på en mack på Öland.Porsche4meSoon wrote:Härliga fina bilar!
Men visst var det en 911 Targa som den första bilden.Kungen /drottning(då sylvia) åkte i typ 1974 ?
Kungen sålde den bilen, som gick på export till Japan. Bilen köptes sedan tillbaka till Sverige, renoverades och gavs tillbaka till Kungen i 50års present. Han äger den än idag.
Users browsing this forum: No registered users