944 Turbo - | Nemos projekt "Endless power"
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
Tjena Gurra
Helt rätt som du säger, har man byggt om allt vill man ha mer än så.
Har ju sagt att målet är 500hk+, o de helst på hjulen men de räcker om de e de i motorn, sen me den riktiga kammen kan de bli lite till, men o få ut 600-650hk som ja trodde var möjligt kommer inte att gå, jo använder vi racesoppa o lustgas går de men motorn lär inte bli så långlivad då.
Nu blir de ju en ny motor inför nästa säsong så, kommer inte gå ut så super hår me denna motor, bara för att nå effekten.
Ang soppa så får vi se till en början blir de enbart macksoppa i alla fall till 1.8bar hur de blir där efter får vi se.
Vi kommer mappa om igen på fredag som de ser ut, med rätt inställd kam.
Då får vi se va skillnaden blir, förmodligen hittar några hästar till, sin plats i stallet. Vi får i alla fall ett bredare register.
Helt rätt som du säger, har man byggt om allt vill man ha mer än så.
Har ju sagt att målet är 500hk+, o de helst på hjulen men de räcker om de e de i motorn, sen me den riktiga kammen kan de bli lite till, men o få ut 600-650hk som ja trodde var möjligt kommer inte att gå, jo använder vi racesoppa o lustgas går de men motorn lär inte bli så långlivad då.
Nu blir de ju en ny motor inför nästa säsong så, kommer inte gå ut så super hår me denna motor, bara för att nå effekten.
Ang soppa så får vi se till en början blir de enbart macksoppa i alla fall till 1.8bar hur de blir där efter får vi se.
Vi kommer mappa om igen på fredag som de ser ut, med rätt inställd kam.
Då får vi se va skillnaden blir, förmodligen hittar några hästar till, sin plats i stallet. Vi får i alla fall ett bredare register.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Bra att du mappar om den direkt med rätt inställad kam, ska bli intressant att se/höra skillnaden!
Se nu bara till att lägga upp bilder och film
Mvh Gurra
Se nu bara till att lägga upp bilder och film

Mvh Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Faen va kul gratis till en fungerande bil!
Med 338 körbara drivhjuls hk blir du snabbare än de flesta vilket vi måste komma ihåg.
Samtidigt förstår jag att mer effekt är att vänta och med ny justerad kam blir det ju mer effekt direkt, för att inte tala om nya kammen!!
500hk är djävulskt med effekt.. Jag hoppas själv på att hamna i dom regionerna
Nåväl jag är väl av dom som inte "sagt flaska" men det kommer snart en mega uppdatering av mitt projekt!
Lycka till på fredag!
Mvh
Puppan
Med 338 körbara drivhjuls hk blir du snabbare än de flesta vilket vi måste komma ihåg.
Samtidigt förstår jag att mer effekt är att vänta och med ny justerad kam blir det ju mer effekt direkt, för att inte tala om nya kammen!!

500hk är djävulskt med effekt.. Jag hoppas själv på att hamna i dom regionerna
Nåväl jag är väl av dom som inte "sagt flaska" men det kommer snart en mega uppdatering av mitt projekt!
Lycka till på fredag!
Mvh
Puppan
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Det är ok det var mitt dåliga samvete som pratadeDLS wrote:Tänkte faktiskt inte på dig puppan

Alltså inga sura miner..

/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
Ja ha, då va de mappat igen.
Ni får ursäkta mej hade rört i hop siffrorna vid förra mappningen, ja hade inte 338hk på hjulen vid 1.4 bar utan de va vid en prov vända på 1.6 bar bara för o se skillnad, samma gällde vridet 456N var också vid 1.6 bar, 434N hade jag vid 1.4bar, va bara ja som rörde ihop de hela.
Dagen flöt på förvånansvärt bra, nästan inga missöden alls.
En bult till turbon gick av och en slang till intercoolern sköts loss, i övrigt
så gick de bra, motorn gick riktigt fint nu när kammen var inställd.
Bilens karaktär blev helt annorlunda, den gick mycke mjukare i dag när kammen stod rätt o så fick vi lite mer vrid o hk. Nu nollade vi bara kammen har ej justerat de lyft kammen vill ha, vilket är 1.7-1.8mm.
Dagens siffror blev 389hk på hjulen o 496N i vrid på hjulen, obs o detta e vid 1.4 bar, i dag prövade vi inge mer, utan fortsatte o förbättra låg o mellan register. Lägger ut lite bilder senare under kvällen.
Passade även på o väga bilen i dag hos bilprovningen, vikten blev
1060 kg, med ca 20 liter i tanken.
Ja e jätte nöjd me dagens resultat, så nu väntar ja på första provkörningen.
MVH Fredrik
Ni får ursäkta mej hade rört i hop siffrorna vid förra mappningen, ja hade inte 338hk på hjulen vid 1.4 bar utan de va vid en prov vända på 1.6 bar bara för o se skillnad, samma gällde vridet 456N var också vid 1.6 bar, 434N hade jag vid 1.4bar, va bara ja som rörde ihop de hela.
Dagen flöt på förvånansvärt bra, nästan inga missöden alls.
En bult till turbon gick av och en slang till intercoolern sköts loss, i övrigt
så gick de bra, motorn gick riktigt fint nu när kammen var inställd.
Bilens karaktär blev helt annorlunda, den gick mycke mjukare i dag när kammen stod rätt o så fick vi lite mer vrid o hk. Nu nollade vi bara kammen har ej justerat de lyft kammen vill ha, vilket är 1.7-1.8mm.
Dagens siffror blev 389hk på hjulen o 496N i vrid på hjulen, obs o detta e vid 1.4 bar, i dag prövade vi inge mer, utan fortsatte o förbättra låg o mellan register. Lägger ut lite bilder senare under kvällen.
Passade även på o väga bilen i dag hos bilprovningen, vikten blev
1060 kg, med ca 20 liter i tanken.
Ja e jätte nöjd me dagens resultat, så nu väntar ja på första provkörningen.
MVH Fredrik
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
Här kommer lite bilder från mappningen, tyvärr tog batteriet slut så jag har inga bilder från slutet av mappningen o inga gafer där i från, men slutresultatet blev 389hk o 496N i vrid o detta vid 1.4 bar o mätt på hjulen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
När de gäller lättning, så har ja rensat invändigt, allt som går, sågat upp dörrarna, tagit bort onödig plåt, skrapat under bytt alla rutor till plast dock ej framruta, sen e de massor me kolfiber o glasfiberdelar i stället för vanliga plåt delarna. Allt som ja tyckt har varit onödigt i form av komfort o elektronik e borttaget.
Bara att tabort grenrör, downpipe o avgassystem o ersätta me annat, där sparade ja 30-40kg.
Bilen kommer att bli ytterligare ca 20kg lättare, är inte färdig me allt än.
Ska fixa större bilder på diagrammen.
MVH Fredrik
Bara att tabort grenrör, downpipe o avgassystem o ersätta me annat, där sparade ja 30-40kg.
Bilen kommer att bli ytterligare ca 20kg lättare, är inte färdig me allt än.
Ska fixa större bilder på diagrammen.
MVH Fredrik
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2006-02-15 16:47:57
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Sjukt vad denna bil lär bli snabb rakt fram! strax över 1000kg och 400+ Hk under huven... blir svårslaget för de flesta! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users