944 Turbo - | Nemos projekt "Endless power"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#61 Post by nemo2 »

Tjena Gurra

Helt rätt som du säger, har man byggt om allt vill man ha mer än så.
Har ju sagt att målet är 500hk+, o de helst på hjulen men de räcker om de e de i motorn, sen me den riktiga kammen kan de bli lite till, men o få ut 600-650hk som ja trodde var möjligt kommer inte att gå, jo använder vi racesoppa o lustgas går de men motorn lär inte bli så långlivad då.

Nu blir de ju en ny motor inför nästa säsong så, kommer inte gå ut så super hår me denna motor, bara för att nå effekten.

Ang soppa så får vi se till en början blir de enbart macksoppa i alla fall till 1.8bar hur de blir där efter får vi se.

Vi kommer mappa om igen på fredag som de ser ut, med rätt inställd kam.
Då får vi se va skillnaden blir, förmodligen hittar några hästar till, sin plats i stallet. Vi får i alla fall ett bredare register.

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#62 Post by gurra »

Bra att du mappar om den direkt med rätt inställad kam, ska bli intressant att se/höra skillnaden!

Se nu bara till att lägga upp bilder och film 8)

Mvh Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

#63 Post by Puppan »

Faen va kul gratis till en fungerande bil!

Med 338 körbara drivhjuls hk blir du snabbare än de flesta vilket vi måste komma ihåg.
Samtidigt förstår jag att mer effekt är att vänta och med ny justerad kam blir det ju mer effekt direkt, för att inte tala om nya kammen!! :P
500hk är djävulskt med effekt.. Jag hoppas själv på att hamna i dom regionerna

Nåväl jag är väl av dom som inte "sagt flaska" men det kommer snart en mega uppdatering av mitt projekt!

Lycka till på fredag!

Mvh
Puppan
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#64 Post by DLS »

Tänkte faktiskt inte på dig puppan :roll:
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

#65 Post by Puppan »

DLS wrote:Tänkte faktiskt inte på dig puppan :roll:
Det är ok det var mitt dåliga samvete som pratade :)
Alltså inga sura miner.. :P

/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#66 Post by nemo2 »

Ja ha, då va de mappat igen.

Ni får ursäkta mej hade rört i hop siffrorna vid förra mappningen, ja hade inte 338hk på hjulen vid 1.4 bar utan de va vid en prov vända på 1.6 bar bara för o se skillnad, samma gällde vridet 456N var också vid 1.6 bar, 434N hade jag vid 1.4bar, va bara ja som rörde ihop de hela.
Dagen flöt på förvånansvärt bra, nästan inga missöden alls.
En bult till turbon gick av och en slang till intercoolern sköts loss, i övrigt
så gick de bra, motorn gick riktigt fint nu när kammen var inställd.

Bilens karaktär blev helt annorlunda, den gick mycke mjukare i dag när kammen stod rätt o så fick vi lite mer vrid o hk. Nu nollade vi bara kammen har ej justerat de lyft kammen vill ha, vilket är 1.7-1.8mm.

Dagens siffror blev 389hk på hjulen o 496N i vrid på hjulen, obs o detta e vid 1.4 bar, i dag prövade vi inge mer, utan fortsatte o förbättra låg o mellan register. Lägger ut lite bilder senare under kvällen.

Passade även på o väga bilen i dag hos bilprovningen, vikten blev
1060 kg, med ca 20 liter i tanken.

Ja e jätte nöjd me dagens resultat, så nu väntar ja på första provkörningen.

MVH Fredrik

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#67 Post by karpis »

Grattis till fina siffror! imponerande vad du har fått ner i vikta på Porschen,ska bli kul att se sen senare vad motorn ger på högre laddtryck..ska bänka min också när jag har bytt kam men det blir sen sommaren det..
de blir några vassa 951:or i sommar hoppas min är en av dom:)

-Peter-

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#68 Post by nemo2 »

Här kommer lite bilder från mappningen, tyvärr tog batteriet slut så jag har inga bilder från slutet av mappningen o inga gafer där i från, men slutresultatet blev 389hk o 496N i vrid o detta vid 1.4 bar o mätt på hjulen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#69 Post by nemo2 »

Några bilder till.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
sweanders
Turbo-Poster
Posts: 917
Joined: 2004-03-29 22:25:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Contact:

#70 Post by sweanders »

Trevliga siffror! Hur är bilen att köra?

Tror du att du kan posta diagram med lite högre upplösning, lyckades inte läsa något på de du lagt upp.
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#71 Post by Dea »

Vi vill ha större bilder :D

Vad har du gjort för att lätta ?

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#72 Post by nemo2 »

När de gäller lättning, så har ja rensat invändigt, allt som går, sågat upp dörrarna, tagit bort onödig plåt, skrapat under bytt alla rutor till plast dock ej framruta, sen e de massor me kolfiber o glasfiberdelar i stället för vanliga plåt delarna. Allt som ja tyckt har varit onödigt i form av komfort o elektronik e borttaget.
Bara att tabort grenrör, downpipe o avgassystem o ersätta me annat, där sparade ja 30-40kg.

Bilen kommer att bli ytterligare ca 20kg lättare, är inte färdig me allt än.

Ska fixa större bilder på diagrammen.

MVH Fredrik

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#73 Post by Bathory »

Läckert.
Ska bli mkt intressant att få se den live (hoppas jag :p)
Kul projekt att följa.

Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#74 Post by nemo2 »

Här kommer lite större bilder på mappdiagrammen

MVH Fredrik
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#75 Post by patand »

Sjukt vad denna bil lär bli snabb rakt fram! strax över 1000kg och 400+ Hk under huven... blir svårslaget för de flesta! :shock:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users