Äntligen är damen uthämtad från vinterförvaret!
Det var som att ingenting hade hänt - jag laddade batteriet, kopplade in det, lät bilen stå på tomgång ett tag - och lät farsan göra sin första provtur de 20 milen hem till föräldrarna. Han satt mest och smålog hela vägen.
Igår bytte jag fäste för höger solskydd, skarvade en strömsladd till vänster framljus, och tryckte i det nya Porscheemblemet på huven. (Fattade jag det rätt förresten, man behöver inte skruva fast emblemet på undersidan, trots att man får med muttrar? Kändes omöjligt att komma åt under.)
Kommande felsöknings- alternativt lämna till verkstad-SM: kylfläkten funkar (troligtvis) inte som den ska. När jag kör går tempen knappt aldrig upp till första strecket - så luftkylningen och, antar jag, pumpen funkar (min pappa hävdar att låg temp = motorn går för kallt, kanske pga "sommartermostat").
MEN att stå i kö eller på tomgång leder ofelbart till att temperaturen kryper upp till det högra fältet.

Fläkten är för övrigt lite "lös", känns suspekt men kanske ska vara så? Har lagt upp en video som visar:
https://vimeo.com/91271606" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Skapade en tråd i teknik&trim.