Jag ringer och lovebombar dig i morgon så får vi se om jag kan komma upp.

Trollkarl är jag nog inte, men några års mekande av 931 har väl lärt mig något kanske.matsen wrote:Men SHIT. Vilken trollkarl!
Jag ringer och lovebombar dig i morgon så får vi se om jag kan komma upp.
Förarstolen blev monteradpatand wrote:Det som återstår (som jag vet om) är:
Montera tillbaka förarstolen
Fixa tutan
Fixa halvljuset på vänster lampa (som la av när vi fixade popup funktionen)
Konstatera en gång för alla om bränslepumpsrelät funkar eller ej, nu vet jag ju att den startar lätt när man tvångskör pumpen.
Om tiden räcker till i morgon så blir det provkörning!
Appapp vad sa vi om det där! Det var jag som körde den första gången, när du körde hem nu så var det blott andra gången!matsen wrote:Bilen fick luftas för första gången på 12 år.
Härligt att höra!matsen wrote:Den går som en dröm!
Här måste det påpekas att det inte var mekanikerns (dvs mitt) fel, jag har inte haft loss något hjul alls på bilen!matsen wrote:de bakre hjulen inte var fastsatta. Fick runt fälgkorset flera varv!!!
Har du otur så är det som jag nämnt membranet i WG som är paj eller så kärvar kolven i den av någon anledning. Hoppas det bara är läckage någonstans så du slipper riva ner avgassystemet.matsen wrote:Sen ska jag hitta läckan ner till WG.
Det var väldigt kul att kunna lämna över en väl fungerande 931a till dig! Så jag är också glad!matsen wrote:Idag är jag glad!!!
Jag testade ju båda tutorna bortskruvade från bilen med direkt ström från batteriet. Inte ett knyst. Skulle förvåna mig väldigt om det inte är dem som är felet i tutkretsen.matsen wrote:Ny tuta. (hoppas det bägge tutorna jag testade verkligen var paj. Ingen av dem funka på varken bil eller med tvångs-ström)
Users browsing this forum: No registered users