944 S2 - 1990 PCSR 8B Racerapport från Knutstorp PCSR

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
JohnC
S2-Poster
Bilmodell: Porsche 944 S2 -91

Re: 944 S2 - 1990 PCSR 8B Racerapport från Anderstorp PCSR

#61 Post by JohnC »

Efter min succe på Rudskogen så var det nu dags att åter köra Anderstorp. Förra året hade jag ett elproblem på Anderstorp som gjorde att motorn inte gick rent i högerkurvor men några veckor efter den tävlingen var jag där igen och testade banan och fick bilen att gå riktigt bra! Detta var dock år 2012 och nu var det så dags för årets tävling.

Var på banan i god tid på fredag eftermiddag och lastade av och förberedde bilen på det sättet som jag ville starta första passet under lördagen. Max attack på vinge och kräningshämmare i bak i mjukaste läget. Skulle försöka utröna hurvida vinge i max läge påverkar toppfart eller inte.

Tidigt på banan lördag morgon för att justera och packa iordning det sista innan första träningen. Ut och känna på banan lite och på varv 5 sätter jag en tid på 1:50.73 vilket är nytt varvrekord för mig själv.
Toppfart 199 km/h enligt GPS. 5 km/h långsammare än samma körning ett år tidigare. Bilen kändes dock stabil och högst troligt att kunna köra under 1:50 senare under dagen enligt min uppskattning.

In i depån för att test och ändra vingen till min attack. Ut igen ny bästa tid igen 1:50.72 på varv 4. Varv 5 var 3 hundradelar långsammare. Bilen kändes klippstabil, toppfarten kunde jag inte se för Harrys laptimer valde att inte vara med.... (Trots extern GPS puck).

Förbereder mig för pass 3 där jag egentligen inte ändrat något mer än att soppan successivt sjunkit i tanken och nu är det 3/4 tank kvar jämfört med full tank under morgonen. Trycker på startknappen och knäpptyst Förstår då att han är tillbaks min gamla antagonist Mr Murphy! Börjar felsöka först under huven. Får lite hjälp av Bengtsson i 8A klassen men ingen av oss listar ut felet. Jag hissar upp bilen och kryper under tittar om kablarna lossnat från startmotorn. Men inte! Tar med mig mitt extra startbatteri under bilen och kopplar på det direkt på startmotorn för att utesluta en felkälla och vips så startar motorn. Bra då är alltså inte startmotorn felet. Nu är det dags för ett gymnastiskt stycke ur den högre skolan då jag viker ihop mina 178 cm och 90 kg och kryper in under instrumentpanelen. Något som jag helst inte gör varje dag. Eureka! en kabel till startknappen har krupit ur sin kabelsko. Tobias Hilmersson som kör funkis får hantlanga verktyg då jag helst inte vill släppa min nuvunna position under instrumentpanelen men efter ett par fruktlösa försök att lösa problemet på plats så får jag kravla mig ut igen för att låna lite delar och verktyg av en teamgranne. 15 minuter senar är allt på plats och motorn startar som en klocka igen. Jag har missat 1.5 träningspass men gör mig nu i ordning för det tredje och för mig sista träningspasset innan lunch och senare kval.

Åker ut och tänker snabbt en tanke innan flygrakan att "undrar om jag satte tillbaks huvsprintarna". Det hade jag inte gjort visade det sig 200 m senare när huven satt klistrad mot framrutan. En del väl valda ord som inte lämpar sig för skrift och sedan ut för att se hur stor skadan var. Visade sig att huven hade delvis gått sönder och rutan spruckit nederkant. Dock satt gångjärnen kvar i bakkant och jag lyckdas tråckla dit huvlåsen som borde varit där från början På det igen och sätter en tid på 1:51.26 med mer att ge. Något har dock förrändrats. Bilen känns inte lika stabil längre och jag börjar fundera på varför, helt klart har det inte med den sargade huven att göra även om den buktar betänkligt.

Dags för lunch och jag tittar snabbt igenom på Amigoo hur jag ligger till mot mina konkurrenter i 8B. Peter Sanden är drygt 2 sekunder snabbare än vad jag varit under förmiddagen medan jag är cirka 0,7 sekunder före nästa i 8B gruppen. Min känsla av att kunna köra under 1:50 lever dock fortfarande kvar så jag ser fram emot kvalet.

Ut i kval i med lite extra bränsle då bilen hade kännts stabilare under förmiddgen och jag ville gärna hitta tillbaks till den känslan igen. Startar bilen och börjar rulla mot infarten till banan då jag hör ett ljud som inte funnits förrut. Något har förrändrats i bakvagnen! Ber en Norsk kollega gå bakom och lyssna men utan resultat. Ställer mig i raden av bilar som skall ut och kvala och precis lagom till att vi skall ut så börjar det att regna ordentligt. Varmt i luften och mycket regn blir snabbt halt vilket vi får uppleva under de första 5 varven. Normalt sätt brukar jag kvala väldigt snabbt. Dvs ut och sedan sätta mitt snabbaste varv redan på varv 3 - 5 men idag under de lite blötare förhållanden som rådde så blev bästa varv på det 7:e av totalt 8:a innan vi flaggades av. Bilen kändes inte alls lika bra som tidigare på morgonen och jag genomför en plan som jag hittade på redan innan kvalet att åka ut igen utan bakre krängare och med full attack på vingen och se om jag kan köra snabbare under 40 minuters open pit lane.

Fick tyvärr inga tider från detta då både PCSR tidtagningen och min egen strulade under det passet. Känslan var dock att bilen kändes bättre men det konstiga ljudet från bakvagnen tilltog. In i depån för att kika under bilen och se om något såg konstigt ut. Inget jag kunde se, lukt eller känna.

Dags för race 1. Jag hade kvalat på 1:51.49, vilket var en stor besvikels för mig själv då bilen gått betydligt bättre tidigare under dagen. Jag stod som nr 6 totalt men 2:a i min klass efter Peter Sanden som kvalade på 1:50.16. Roy Andersson strax vid sidan om mig och sedan Peter Gustavsson (brorsan) direkt bakom mig. Lite av ett tufft läge.

Starten går och jag kommer iväg hyffsat bra från mitt ytterspår en som kommer iväg betydligt bättre är Peter Gustavsson i sin vita 968:a som snabbt närmar sig på höger insida på flygrakan. När vi kommer ned till slutet av rakan så lyckas jag dock med konststycket att köra om en 8D bil som jag får mellan mig och konkurrenterna och kan ta rygg på Peter Sanden som fått en lucka på cirka 50 meter. Det börjar se lite lovande ut igen efter allt strul på morgonen

På varv 4 så slutar dock den glädjen. Varv 3 kör jag på 1:51.613 och helt plötsligt på varv 4 ser jag hur ABS lampan tänds och i nästa kurva där man bromsar från cirka 160 km/h så låster plötsligt bakbromsarna upp sig och jag får toksladd. Konkurrenterna får se hela min sida innan jag återfår manöverförmågan. Bromsdam letar sig in i kupen genom den öppna högra sidorutan. Något är tvärfel och Roy Andersson kan enkelt ta sig förbi tätt följt av Peter Gustavsson och Håkan Karlsson i 8C.

Efter ett par ytterligare kurvor där jag bromsar på mig så att jag får tvära kast då bakhjulen väljer att låsa upp så lär jag mig att köra med mjuk broms och så lite broms som möjligt. Tiderna blir istället för kring 1:50 som planerat 1:54 - 1:55, vilket gör att jag nu från min 4:e plats ser konkurrenterna framför försvinna då de är cirka 2-3 sekunder snabbare. Finns dock inget jag kan göra åt detta. Fortsätter att köra varv efter varv och ser att Fredrik Käll sakt men säkert närmar sig bakifrån. Försöker då att åter öka tempot lite och lyckas med detta, vilket gör att avståndet under resterande varv förblir konstant. Kommer i mål arg som ett bi som nummer 4 i min klass av 8:a startande. Absolut inte enligt min egen plan

I Park Farme är jag allmänt förbannad och avviker efter 10 minuter för att se vad som har hänt. Eftersom huven är tämligen deformerad så kan jag inte lyfta den och se om det är någon säkring som har gått sönder. Däremot visar det sig att när jag stängt av huvudströmbrytaren och startar igen så har ABS enheten nollat sig och fungerar igen (tror jag).

I med mera bränsle och fundera ut hur jag skall kunna köra om Peter och Roy i nästa race då jag står bakom dem i starten då min bästa tid under race inte räckte till.

Race 2 blir en kort historia. Upptäcker redan under warm up att ABS löser ut igen och efter att startat om bilen på flygrakan 2 ggr och råkat ut för samma sak igen så väljer jag att starta loppet utan ABS och med tanken att ta det lugnt och försöka hålla ett tempo kring 1:54 - 1:55 precis som under första racet. Förstod att starten kunde bli lite kritisk då jag hellst med bromsproblemet ville bromsa väldigt tidigt efter flygrakan. Gärna på 150 meter istället för 90 meter. Starten går och jag kör mitt första varv på 1:53.8, vilket var en hyffsad start. Mina huvudkonkurrenter försvann snabbt och jag fick istället tampas med Peter Nilsson som mellan racen hade köpt Fredrik Källs bil och nu började i 8B istället (Välkommen ). Peter Nilsson tar sig lätt förbi mig och börjar att utöka sin ledning. Jag får helt plötsligt koncentrera mig på att bli femma. Bilen beter sig konstigt och hela bakvagnen känns lös. Dessutom börjar det tjuta betänkligt från bakvagnen när jag bromsar. Pedalen börjar kännas svampig och på varv 4 väljer jag att avbryta då jag nästan tappat all bromsverkan.

In i depån och kikar på vänster bak och ser att det är metall mot metall och troligt att även bromsoket har gått sönder. Ser också att jag har skrapat däcket i skärmkanten, vilket aldrig tidigare har hänt. Fick senare vet att trasigt hjullager gör att cambern förändrar sig i olika kurvor och att hjulet rör sig mycket underligt, vilket förklarar varför det kändes som att bakvagnen skulle lossna vilken sekund som helst.

Jag hälsar nu Mr Murphy välkommen tillbaks men hoppas att det är ett kort återbesök!

Jag har redan nu besällt 4 nya hjullager som skall bytas inom 9 dagar. 2 nya bakskivor och skall på måndag besälla 2 nya Performence friction belägg i bak. Sedan får vi hoppas att Morgan Staaf kan fixa min huv utan att jag måsta köpa en ny.

Jag har lärt mig lite nytt efter den här helgen också:

1. Huvlås skall användas!

2. Jag måste börja skruva mer preventivt. Dvs vara ett steg före istället för 1 steg efter.

Efter varje tävling måste jag kontroller bromsar, hjullager, efterdra skruvar och bultar samt titta på kontakter och annat. Förmodligen 1 - 2 timmars arbete som kan bespara mig den här typen av upplevelser.

Nästa tävling är Gelleråsen som inte är någon favorit historiskt men nu skall det bli det!

Tobias H
S-Poster
Bilmodell: 944 S2 PCSR 8A, 968 CS
Årsmodell: 1993

#62 Post by Tobias H »

Image

Nästa gång parkerar vi i skuggan.. :wink:

JohnC
S2-Poster

#63 Post by JohnC »

Känns som en klok ide Tobias. :lol:

Bra kört förövrigt! Hoppas på en snar premiär i 8A för dig. Gelleråsen kanske?

Rhodin-Gbg
Turbo-Poster
Telefon: 0705810303
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1986

#64 Post by Rhodin-Gbg »

Tjena John.

Trist med strul. Jag har en röd originalhuv (plåt) som du kan få för en spottstyver, om du är intresserad? Den är i bra skick, röd, med enstaka stenskott som blivit fin patina, i form av bruna fläckar!

/F.
Porsche 944 Turbo 1986 återuppstår snart igen!

JohnC
S2-Poster

#65 Post by JohnC »

Hej Tackar för erbjudandet men den blir lite för tung. Kör med plasthuv som är lite lättare :#cheers:

Men som sagt tack för erbjudandet ändå. :D

Rhodin-Gbg
Turbo-Poster
Telefon: 0705810303
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1986

#66 Post by Rhodin-Gbg »

Själv "kör" jag med kolfiberhuv. Jag har hört att det är lätt också... ;)
Porsche 944 Turbo 1986 återuppstår snart igen!

JohnC
S2-Poster

#67 Post by JohnC »

Då bör man inte glömma huvlåsen....;o)

Robert Örebro
Addict
Telefon: 0709206975
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1989

#68 Post by Robert Örebro »

Tack för intressant race rapport (men dessvärre med så mycket motvind för dig)
Vi ses på Gelleråsen :D
PCS/R # 9755

Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)

JohnC
S2-Poster

Re: 944 S2 - 1990 PCSR 8B Racerapport från Knutstorp PCSR

#69 Post by JohnC »

Var ett tag sedan jag skrev racerapport. Har haft några tävlingar med mycket strul allt från bakjulslagerhaveri till styrservo som åter inte vill vara med. Efter Gelleråsen så körde jag dock upp bilen till ny mek som fick gå igenom bilen grundligt och montera nya hjullager igen då de första var felmonterade Dessutom fick han i uppdrag att montera en ny elektrisk styrservo från en Opel Astra.

Under fredagen så kom meken (Dick) och kollegan/konkurrenten och lämnade bilen i Jönköping och vi lastade snabbt om till mitt släp och fortsatte resan ned till Knutstorp där vi under fredagskvällen besiktigade och gjorde en del småjusteringar.

Efter lite kvällsmat med flera andra PCSR förare så gick jag till sängs för att kunna gå upp tidigt på lördagen och åka till banan för att vara väl förberedd.

Första träningspasset började 0900 efter sedvanligt förarmöte. Mötet var den här gången ett samarrangemang mellan BMW sports club och PCSR. Fick en positiv nyhet för just den här helgen att alla träningspass skulle bli kval totalt blev det 3 tillfällen att sätta en vettig tid.

Ut på första passet och upptäcker genast att ABS inte fungerar In efter 3 varv och Dick börjar skruva och justera. Efter lite dividerande så byter vi sidor på ABS givarna och tejpar den ena för att den inte skall vibrera i hålet.

Ut på nästa pass. Oftast är jag snabb direkt och sällan skiljer det mkt tid mellan första träningar och kval. Jag kör alltid med 100% i alla pass. Det visar sig att jag mäktar med 1:07.57 vilket är väsentligt snabbare än resten i klass 8B (förutom Peter Sanden som trycker till med 1:06.97). Ser också att jag är snabbare än C och D bilar, vilket bådar gott! ABS funkar dessutom som den skall. Tycker dock att El servot funkar lite halvdant och efter stint två så fyller vi på mer servolja för att se om det gör någon skillnad.

Pass 3 och värmen på banan börjar bli olidlig. Jag har ingen avsikt att köra många varv då jag saknar all form av ventilation och vid 30 grader i utomhustemp så blir det galet varmt i bilen. Understället har jag i vanlig ordning i en plasthink med iskallt vatten och innan jag åker ut på varje stint så sätter jag på mig de blöta kalla kläderna för att uthärda värmen i bilen. Ut och kör 8 varv och på varv 6 klipper jag till med 1:07.48 vilket leder till en startplats på 3:e position av 22 st startande totalt. Framför mig har jag Mats Olsson 8D som för mig är en ny bekantskap i en 964 Cup bil och Peter Sanden 8B i en 944 S2 som är löjligt potent.

Snett bakom mig till höger har jag Anders Zimdahl 8C i en GT3:a. Starten går och jag ligger liksom de flesta i fältet på fel växel då starttempot är väsentligt högre än vad vi är vana med. Varvstoppet på 2:an går i och jag slänger i 3:an. Ser Zimdahl glida förbi mig. En GT3 har bra accelelaration! Jag glider snabb in bakom Zimdahl och börjar jakten. Tror att Anders får en av årets tuffaste resor då jag uppvaktar honom hela tiden men utan att ge honom några röda märken på stötfångaren. Olsson och Sanden segar sakta ifrån men min koncentration ligger på att köra om Zimdahl i 8C bilen. Bakom mig har jag dessutom Peter Gustafsson i sin 8B bil som ligger och lurpassar och ständigt försöker få till en bättre utgång på startrakan.
Zimdahl visar sig dra ifrån bra på raksträckan varje varv och det tar mig ungefär fram till kurvan som är innan backen upp till idioten innan jag är ikapp igen. Vid ett tillfälle lyckas jag att bromsa mig förbi ganska tidigt i racet men överkör sedan lite, vilket gör att Zimdahl kan köra om igen. Kan tänka mig att vår kamp måsta ha varit ganska underhållande från läktarplats.

Plötsligt ser jag att Sanden som hade en lucka tidigare börjar att tappa. Tekniska problem? Något varv senare åker Sanden in i depå och jag är plötsligt 1:a i min klass 8B. Mycket vill dock ha mer och jag fortsätter att utmana Zimdahl alla 18 varv. I mål är jag totalt 1 sekund efter Zimdahl och bakom mig är Peter Gustafsson 8B cirka 0,7 sekunder ytterligare efter. Nästa konkurrent i 8B är 17 ytterligare sekunder bakom i form av Roy Andersson.

Efter ett glädjetjut som nästan leder till en svimning då hettan är olidlig i bilen så blir det parc farme.

En grym revansch för mig som haft mycket problem under säsong och jag visar åter att jag är att räkna med när prylarna håller ihop!

Tråkigt nog för Peter Sanden så var det en regel som jag inte kände till som gjorde att han var tvungen att åka in i depån och därmed gå miste om att ha chans att vinna racet. Visade sig att man måsta anmäla och besiktiga kamerainstallation innan race. Helt nytt för mig. Trist att det avgörs på det sättet.

Efter race passar jag på att köra rullande landsväg för att slippa spekulation om min motoreffekt. Visar sig att jag har 228 hk i motorn och cirka 310 nm som maxvrid. Riktigt bra siffror och jag är väldigt nöjd med resultatet. Också bra för mig att ha ett papper på effekten så slippar man snack. Förhoppningsvis är det fler som väljer att göra samma sak i serien. Det bästa hade varit att vi hade kört på samma rullar.....

Inför dag två och race 2 så har jag fått ett litet problem då Peter Gustafsson låg bakom mig under race 1 och jagade lyckades att göra en bättre tid, vilket innebär att han under race 2 startar framför mig.

Ett litet ess hade jag i rockärmen. Tillbaks med krängaren i bak för att se om det skulle minska min understyrning och få bilen lite mer konsekvent i sitt beteende. Under träning på Söndag morgon lyckades jag att kapa min bästa tid ytterligare till 1:07.37. Bilen kändes dessutom betydligt mer konsekvent. Peter Gustafsson skulle defintivt få köra för att hålla mig borta var planen.

Starten i Race 2 går och jag känner mig löjligt laddad. Startar på 2:an och slänger i 3:an när starten går. Det går dock mindre bra då det är tomt där växel 3 skall finnas och 3 bilar åker snabbt förbi mig varav Roy Andersson 8B är det största problemet. Snabbt i med 2:an igen och sedan 3:an för att börja jakten på de övriga. Med vetskapen av att jag enligt alla tider under lördagen och söndagen skall vara snabbare än de övriga så ser jag framför mig att börja med omkörningar. På varv 3:a ser jag till att få en bättre utgång på raksträckan än Roy Andersson och väljer sedan att förska köra om honom på yttern efter långa rakan. Ett fatalt misstag visar det sig då asfalten plötsligt tar slut och min bil får äta sten några sekunder innan jag parkerar brevid räcket. Resten av loppet får jag se från en kulle istället. Lite lätt frustrerande. Bilen och jag klarade och dock väldigt bra men däcken står i 10 cm grus.

Loppet slutar med att Peter Sanden 8B vinner framför Roy Andersson 8B och Mattias Åkerberg 8B. Peter Gustafsson fick bryta efter tekniska problem.

Jag är nöjd med helgen. Att jag överkörde ser jag som ett mindre problem. Nästa gång skall jag vänta ut lite mer är lärdomen. Att köra om på yttern på Knutstorp är heller inte lämpligt har jag fått lära mig den hårda vägen.

Nästa lopp blir finalen på Mantorp. Med hänsyn till de tekniska problem jag har haft i år så har jag inget att göra med totalsegern men jag siktar defintivt på en framskjuten placering på Mantorp!

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#70 Post by patand »

Härlig racerapport! Klart udnerhållande läsning! Grattis till segern! :)

Måste fråga också Peter Sanden som du skriver om. Är det Sandén du menar, han som har Porscheverkstad? :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

JohnC
S2-Poster

#71 Post by JohnC »

Absolut det är Peter Sandén med Porscheverkstaden som jag refererar till. Han har en mkt välbyggd bil som i kombination med en riktigt duktig förare är tämligen svårslagen. Den här helgen var jag cirka 0,4 sekunder sämre än hans bästa tid. På Mantorp blir han tyvärr svårslagen igen men jag skall se vad jag kan göra. Vet att han är galet snabb där men race är race och man vet aldrig vad som händer :#944burn:

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo

#72 Post by patand »

Kul, visste inte att Sandén tävlade också. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Cédric
Addict
Bilmodell: 924 turbo, 924

#73 Post by Cédric »

Riktigt vassa varvtider som ni satte med s2orna, sjukt imponerande !

Förresten, hur många ponnysar hade du på hjulen ?

JohnC
S2-Poster

#74 Post by JohnC »

Hej,

var faktiskt riktigt nöjd med min tid också. Det som var extra roligt var att jag hade ganska många varv under 1:08.

Jag har 205 hästar på hjulen och de räknade upp detta med 11%, vilket motsvarar 228 hk totalt. Vridet var max 310 nm.

Motorn är relativt nyrenoverad med fixade säten och bortplockade balansaxlar. Dessutom 968 kolvar och stakar samt något trimchips och 100 cells race katalysator.

Trodde väl att jag hade kring 220 hk men 228 hk var en positiv överraskning. Sen är det väl som det är med rullande landsväg. Den här varianten var dock att man plockade den hjulen och kopplade på hubbar, vilket kändes bättre än att ställa den på rullar direkt. De kompenserade dessutom för temp och annat via en sensor.

Mitt enda problem med testet var att kopplingen inte orkade med på låga varv utan började slira. Detta är något jag måste fixa till nästa säsong. Skulle vilja hitta en koppling som tål lite mer stryk. Har kikat lite på Lindsey racings sida samt pratat med Sanden. Lutar åt någon lösning med lättat svänghjul och någon lagom hårig koppling men inte sinter då det knappast behövs med min lilla effekt. :#cheers:

JohnC
S2-Poster

#75 Post by JohnC »

Sista tävlingen med 944:an avlöpte väl. Inga större incidenter förutom att jag under kvalet fick växelspaken i näven efter lite för hårdhänt växlande innan Pariserkurvan. Det löste sig dock snabbt med hjälp av vår racemekaniker och jag kunde komma till start. Satte nytt personligt rekord under helgen med 1;28.9

Själva tävlingen var mkt odramatisk. Fick bra start i race 1 och la mig bakom Wågstedt som kör 8C och hängde bara med. ABS funktionen löste ut efter cirka 5 varv beroende på lite väl aggressiv uppvaktning av curbs, vilket gjorde att jag fick stänga av strömmen snabbt och sedan slå på igen.Lite knöligt förfarande.

Race 2 var lika odramatiskt jag fick dock för mig att jag ville köra om lite bilar och klippte Wågstedt i Mjölby samt 928:an vars namn jag inte minns i "idioten". Några varv senare släppte jag dock förbi Wågstedt i 964:an igen då jag inte behöver kubbas med honom eftersom vi kör olika klasser.

Efter racet så såldes bilen till ny ägare och jag börjar istället den långa vandringen att förädla min 964:a till konkurrenskraftig racebil i klass 8C.

Lite film från Race 1.
http://www.youtube.com/watch?v=phzq28x5Xw0" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply