Jasså du tänkte vara så seriös på en gång Sven. Bra tänkt.
Rallyimport brukar ha bra priser. De har allt från folkrace overaller till riktigt dyra palltor. Folkraceoverall är ju inte godkänt för racing men som snäppet lämpligare än jeans och tröja på banträffar så funkar det säkert bra.
Ska du ha en godkänd raceoverall så ligger nog priserna på 3-4000 och uppåt gissar jag, men det är ju bara att kika runt så ser du.
Tjena Sven ser att du funderar på att hänga med på kurs till Kinnekulle, det vore skit kul om du hänger med det är trevligt och så seriöst som man själv väljer hoppas du kommer med
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
Bathory wrote:184cm & 105 kg
Jag vet, måste lätta på föraren
Sven
Mycket enklare att lätta bilen
Visst kan man tro att det skulle vara enklare men min bil har inte ens inredning & jag vill inte börja borra massa hål för att den skall bli lättare.
Har inte riktigt budget för en massa glas/kolfiber grejer heller så i paritet till detta så är det nog enklare att lätta på föraren.
Hmmmm..... Få se, vad behövs inte när man kör???
Vänster arm 4 kg
Höger arm 5 kg
Vänster ben 8 kg
Höger ben 8 kg
Huvud 1 kg
Mage 83 kg
Last edited by Bathory on 2011-03-09 19:03:16, edited 1 time in total.
porschedennis wrote:Tjena Sven ser att du funderar på att hänga med på kurs till Kinnekulle, det vore skit kul om du hänger med det är trevligt och så seriöst som man själv väljer hoppas du kommer med
Mvh
Dennis
Allt hänger på om bilen blir klar men jag skall försöka.
Bathory wrote:Allt hänger på om bilen blir klar men jag skall försöka.
Det vore otroligt kul om du kom din 924 Turbo på kursen!
Jag vet ju ungefär hur man kör en 931a runt banan och skulle se det som en ära att få dela med mig av den kunskapen. Vill du testa min 931a för att få något att jämföra med så är det givetvis självklart att du får prova några varv i den också.
Tyvärr så kommer jag inte att delta på kursen denna gången.
Dels så kommer jag ha problem med att hinna & dels för att jag behöver pengarna till bilen.
Bättre att se till att allt e okej innan jag börjar satsa på bana.
Bathory wrote:Bättre att se till att allt e okej innan jag börjar satsa på bana.
Helt rätt, bankörning kräver en väl fungerande bil. Vore ju tråkigt att åka på kursen och bilen lägger av efter första passet... sånt kan ju förståss ändå hända men har man gjort vad man kan för att ha grejerna i ordning så behöver man inte svära lika mycket iaf.
Prova gärna någon bankörning när du känner att bilen är "klar" så får du också ett hårdtest på bilen när det gäller kylning osv.
Ingen panik om du missar ett tillfälle. Om du nu går med i porsche club sverige så har du ca 20 tillfällen att brumma på i år+ konbaneevent. Ingen mening att stressa ihjäl dig, se till att det blir bra istället. När sätter arbetet igång på allvar?
Cédric wrote:Ingen panik om du missar ett tillfälle. Om du nu går med i porsche club sverige så har du ca 20 tillfällen att brumma på i år+ konbaneevent. Ingen mening att stressa ihjäl dig, se till att det blir bra istället. När sätter arbetet igång på allvar?
Har gått med i PCS nu
Arbetet sätter igång så fort vädret tillåter. (Har tyvärr inget garage ännu )'