Huu långt mellan uppdateringarna
Jag har fått grym hjälp av Karl Birgander
Så nu är vi klara med min bil och istället för att uppgradera hjulupphängningen allt efter som så har vi nu bytt det mesta.
På min bil satt standarddämpare från Boge och några sänkfjädrar från gemballa samt standard krängare som inte är ställbara eller speciellt grova så nu skall det bli grymt kul att se hur bilen kommer att fungera.
Nya/nyservade 2-vägs dämpare från Racing Dynamics där det mesta är ställbart i 24 klick,, jag hade lite farhågor om att jag hade köpt för korta fjädrar men när vi skruvat klart så var det mesta perfekt och det går inte att höja bilen nu men den känns lagom hög med 62,5-63 till överkant av skärmen.
Fjädersättning 220 N/mm bak och 160 N/mm fram
Krängare bak och fram från The Racers group som är 25 mm fram och ställbara i 5 steg och bak 22 mm ställbara i 3 steg samt ”plast” bussningar.
Camberplates från FVD utan något gummi som i originalen så nu känns bilen riktigt stum och svarar på minsta lilla rattutslag.
Vi ställde camber till -3 fram och -2,5 bak och det tror jag kommer att göra rejäl nytta för tidigare så har yttersidorna på däcken gåtts ganska hårt åt.
Sen har vi ställt alla inställningarna typiskt svenskt lagom alltså i mitten på allt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.