Komiskt så hade även hö positionsljus slutat fungera när jag körde iväg men den kom undan ...
Sedan dess har det varit fyrverkerier.
Efter varit äckligt kaxig över att ha lagat dimljusen så slutade höger positionsljus att fungera inkonsekvent.
Nu lyste fronten men jag började blåsa säkringar på position 41; höger positionsljus.
Gav mig på elschemat och fick se att förutom positionsljusen så hade säkring 41 och något att göra med lampan och de uppvärmda munstyckena på huven.
Gav mig på sladdtjafset under huven med en konstruktiv suck. Kunde snabbt se att kontaktdonet gjort sitt (sönderärgat). Följde kabelslangen med de tre delikata trådarna som gick via huvens gångjärn.
Minns att kablage inte tycker att röra på sig så jag klämde på slangen varvid ett 1-öressmällare brann av!
Felet funnet: två tåtar av och en på väg som kortade. Bland hånglet var en jord.
Då jag inte bryr mig om uppvärmda munstycken (förutom min frus) samt lampan i motorutrymmet klippte jag av dessa och paketerade för framtida projekt.
Sedan vände jag blicken till bromsljuset. Efter att tagit bort kåpan och frilagt rampen så var orsaken ärgning på både kontakter, lampa men även kontakten var lite lös. Rengjorde samt bytte honstiftet.
Alles funktioniert.
Vad gäller höger blinkers, så har jag lärt mig om sockeltyperna för BA15S och BAU15S. Detta var inte helt trivialt till en början eftersom jag köpte på mig två olika paket med gula och kromade glas för att bara finna att styrpinnarna inte var kompatibla med Porschens.
Började tänka komplicerade tankar tills jag insåg att det räckte med att slipa ned ett av stiften.
Donkeyfejs ...
Men nu funkar allt ... tvi tvi tvi