jag måste få åka med dig i din sen när den är färdig, fast då kommer väl trimdjävulen att ta mig ordentligt också

Gör det! På min tog det 5-10 minuter (efter att den blivit varm alltså) innan det slutade ryka från turbons lagerhus. Gjutjärn som turbon är gjord av suger ju upp olja rätt bra så det tar ett tag innan den dunstar bort i form av rök.djungel-Jim wrote:Då kanske jag ska låta den gå en lite längre stund och se om röken slutar.. Går det i regel rätt snabbt eller?
Jupp den är grymt fet.. Jag såg att den t.om ligger på 10 A/F nu när jag tittade ännu en gång i loggen! Jag vill ha den runt 14.. Problemen jag har just nu är att lista ut varför den ligger på 10 - antingen problem med min MAF/piggybacken eller någonting annat..DLS wrote:har du 11 i A/F på tomgång? är inte det väldigt fet blandning?
jag har snål blandning på tomgång.
Ah känns skönt att höra att originalchipen (jag har cupchip a'la sandén i min bil) kan få A/F:en att bli så pass låg - det stärker lite min förhoppning att det bara är MAF:en eller piggybacken som har problem med inkopplingen! Jag ska ut till garaget och mäta idag och förhoppningsvis hittar jag något fel då..gurra wrote:Det låter som normal A/F med större spridare i kombination med chip gjorda för originalspridare. Hur länge har du låtit motorn gå innan du stänger av den? Det tar en liten stund innan den går ur kallstartsprogrammet där den brukar ligga på runt 12:1.
Users browsing this forum: No registered users