Då var bilen inställd i garaget i väntan på nästa säsong. Första året som Porscheägare kan man sammanfatta med: Riktigt kul !
Bilen används 99% på bana och där har den fungerat bra. Lättkörd och välbalanserad. Vad man kan önska är lite mer effekt.
Men syftet med bilen har varit att ha så roligt som möjligt utan att det kostar en förmögenhet.
Liten besvikelse var när vattenpumpen började läcka under sommaren. Där missade vi några körningar med ÖSK på Mantorp vilket känns trist.
Sviestadskörningarna har varit underhållande. Mycket tack vare att fler 944or varit på plats.
Hoppas det kommer ännu fler nästa år. Det är verkligen prisvärt!
Jag börjar komma på det där med med bakhjulsdrift nu på slutet

Men jag kör nog alldeles för mesigt. Jag har sällan nåt däckskrik i kurvorna och det finns massor med mönster kvar på R888.orna.
Så det finns nog en del tid att minska på ...
Enda missödet skedde i sista körningen där brorsan fick för sig att klippa gräset i Torpar-svängen på Sviestad. Frontsplittern försvann så den blir att montera dit i vinter

Inte så märkligt med tanke på hur låg bilen är med den monterad
Under vintern ska jag:
Byta stötdämpare fram.
Göra hjulinställning.
Fundera på om jag ska byta "ventilkåpspackning" och kolla över lyftarna. Har fortfarande ett litet tickande som kommer och går.
Fixa till glasfiberfronten
Till nästa år har jag tänkt att försöka få in nån körning på tex. Kinnekulle , Knutstorp och Gelleråsen.
Tror bilen skulle göra sig ganska bra där.
Höjdpunkten under sommaren var annars den årliga Nurburgringresan tillsammans med brorsan. Är nog 6:e året vi är nere nu.
Tyvärr utan Porsche men Rent4rings Stage2 Swiftar duger alldeles utmärkt på Ringen
IMG_4568.jpg
Fick även åka med en kompis i hans Clio. Den går riktigt bra.
IMG_1105.jpg
Sviestad. (Bilder lånade av P.P Patrik)
17_2011-10-12-sviestad_012.jpg
Ligger efter Ulf i hans svartvita 944
17_2011-10-15-sviestad_177.jpg
Utan splitter...
17_2011-10-15-sviestad_244.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Peter F.