Så får man försöka minska sin "Killer Backlogg" lite.
Här kommer en del bilder från när vi gjorde kompprov på motorn...
Fick börja med att hänga tillbaka instrumenten lite provisoriskt
Tändstiften såg inte så roliga ut, framför allt inte den från cyl 4, högst upp:
En hel del pyssel med att få av kamremskåpan, blev tvungen att lossa insprutningen bl a ...
Sedan blev det provning:
Resultatet:
cyl 1: drygt 10
cyl 2: ca 11
cyl 3: ca 10.5
cyl 4: ca 5
Jag misstänkte ju starkt att det var svårt att få tätt när det hade rostat så i cyl fyra så jag gav mig på att försöka rensa... Här är en bild som kanske ger lite ledning på hur skitigt det är i cyl 4, man ser också att fästet till fördelarlocket råkade hamna i fördelaren och böjt en del...
Efter rensningen fick jag upp kompet till ca 8.5...
Sedan hade jag lovat mevert931 en bild men mått på min växelspak:
