Verkar vara bra tryck i MSD systemet, kabeln mellan fördelarn och spolen "brann" av efter några minuters körning

Lite jobbigt att åka in i depån vart 6e varv barapatand wrote:7kr/min dvs knappt 12 öre per sekund. Innebär att ett varv på Mantorp (om man håller skapligt temp, 1.39-1.40) kostar ca 12 kr (100 sekunder)... ganska billigt ändå!
Dom byter ju 4 hjul i STCC på några sekunder så hur lång tid kan det ta att byta en tändkabelpatand wrote:Men du kör ju sprintlopp, de är är väl inte mer än 5-6 varv...
Ja, det kan man undra. Var det månne från Lomma tro?easec wrote:Undrar var systemet kommer ifrån! häpp
Jag röstar på klass 1 så man får se den live! (dvs varva den)Spånet wrote:Planen är att få igång den så jag kan göra lite effektmätningar och därefter bestämma om det ska bli en CS eller en klass 1 bil.
Jag kanske det, med den här kanske du bara hinner varva mig en gång istället för 2 med 44anBigwiz wrote:Jag röstar på klass 1 så man får se den live! (dvs varva den)Spånet wrote:Planen är att få igång den så jag kan göra lite effektmätningar och därefter bestämma om det ska bli en CS eller en klass 1 bil.![]()
Upp med lite bilder nu!
/Jonas S
Vi kör klass 6 med vår 2,3 liters M3an (utan överladdning)... har ju gått hyfsat: 2:a i fjol totalt i klassen och häng på pallplats även i år inför sista racet. För 2 race sedan kom vi 2:a totalt i alla klasser av ca 30 startande bilar.Spånet wrote:Edit. efter att ha läst tekniska reglementet så är det nog ingen bra idè då den passar in i klass 6, motorn är på 2.7 l. I klass 6 är det fri motorvolym med överladdning, hmm stor risk att man har någon chans där.
Users browsing this forum: No registered users