944S -87 Snövit

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#46 Post by Pehr Johnsson »

Glöm inte att koppla till denna när du ändå är i farten! ;) ;)

Image

Sorry!! Kunde inte låta bli: :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#47 Post by patand »

Trevligt! Grattis! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#48 Post by Freddan »

Okej.... jag fattar..... min antenn :D :D :D

Då merdelen av alla 944 ägare i skåne inte riktigt tycker om min mobilantenn alá 80-tal.
Så tänkte jag att det kanske var läge att tabort den...... men hur i helsike då????
Dom har ju snällt borrat ett hål på (uppskattat) 30mm precis bakom takluckan. Det kommer ju läcka in om man tar bort den.

Och svetsa dit en ny plåtbit och lacka om tacket hade ju varit det snyggaste men troligtvis också det mest omfattande och dyraste, så kanske det finns en "budget" lösning på dethela?????????

emm: hade inte du en snygg bild på min antenn som du kan slänga in så att folk vet vad det handlar om?????

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#49 Post by Pehr Johnsson »

Freddan: Det finns ju täckbrickor för hål som man skruvar på plats, det sitter en gummi tätning emellan så att det inte ska läcka igenom. Fast om det är så snyggt vet jag inte, då kanske antennen är bättre trots allt. :)
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#50 Post by patand »

Låt antennen sitta kvar! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#51 Post by emm »

Har ni verkligen sätt hans antenn =)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#52 Post by Freddan »

emm: jag har starkt för mig att du har lagt uppe n NÄRBILD på den fina antennen här innan men jag kan inte hitta den bilden.

Vet du ver den är??

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1993
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

#53 Post by maverick »

emm wrote:Har ni verkligen sätt hans antenn =)
Jag har!
Skitfrän :lol:
MVH//Per

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#54 Post by Freddan »

Hmmm... verkar vara delade meningar om dethär. :?

Den är ju väldigt 80-tal..... och det är ju bilen med, så den kanske skulle sitta kvar.
Det kanske ser dummare ut med någon sorts täckbricka än med antennen.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#55 Post by Freddan »

Hittade häromdagen en slang som inte satt fast.
Sitter (ska sitta) i övre delaen av oljepåfyllningsröret..... och den suger luft.

Kan det ha med vevhusventilatoinen att göra???
Vet inte hurlänge den har varit lös men om den suger luft så "bör" den väl gå till insuget och isf har jag kört "utan" luftfilter sen jag köpte den... snart 4 år sedan.

När man sätter tillbaka slangen på olepåfyllröret så går bilen som en påse nötter på tomgång gasar man till lite och återgår till tomgång så dör den men när man är ute och gasar så går den som alldrig förr.

Kanske skulle lagt dethär inlägget i teknik tråden.... men jag börjar här.

Snälla hjälp :cry:

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#56 Post by patand »

Att den går dåligt på tomgång när du sätter tillbaka slangen är nog för att någon har ställt in tomgången efter hur mycket tjuvluft bilen fick med slangen lös. Prova att öppna tomgångsskruven lite mer så bör tomgången funka igen. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#57 Post by Freddan »

Rädd för att dethär är en dum fråga..... men vaet du/någon var tomgångsskruven sitter :oops: ?????

Hittar den nog annars ändå.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#58 Post by patand »

Freddan wrote:Rädd för att dethär är en dum fråga..... men vaet du/någon var tomgångsskruven sitter :oops: ?????
Jag har ingen aning, det kanske inte ens finns någon på så moderna motorer som din... jag bara gjorde ett antagande.

Men om det finns så borde den sitta i närheten av gasspjället. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#59 Post by Karl Birgander »

Våra moderna bilar har en tomgångsventil (typ magnetventil som pulserar (?)) för att släppa genom rätt mängd luft.
Den kan med fördel demonteras och rengöras i ex. diesel.

Den sitter troligen precis vid insuget, med en slang på ena sidan spjället och en på andra sidan spjället.
Brukar se ut ungefär så här: http://www.volvoclub.org.uk/faq/Images- ... rValve.gif
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#60 Post by Freddan »

Tack..... jag ska genast hem och öppna huven.

Passa på och byta bränsle filter också. Tror att det är igensatt.... för kör man bilen på tex 2000rpm och håller jämn gas så hoppar/rycker den. SÅ vi får se om det hjälper, annars har jag ett nytt br,filer på iaf.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users