Det är ju inte på något sätt en putsbil men det är klart enklare att mecka med när det ser vettigt ut. Tyvärr är ju mitt svarta får bakvagnen, men man kan ju inte göra allt med en gång. Måste ju spara lite till framtiden

Fin tank!Cédric wrote:Sådär ja, nu är jag igång med tankbravaderna. Har varit på tur runt staden och köpt på mig lite slanga frå pc,swedol. Apple racing dämpare och "slutrör" från Hansen racing och POR15 från en märklig "butik" i sollentuna. Det ska bli väldigt intressant att se resultatet. Har aldrig provat sån färg man målar på rost förut. Men det är många som kör på det i usa med goda resultat. Så jag får hoppas det blir bra.
Det verkar som jag måste ta isär och rengöra min tankarmatur, resistansen är för stor så jag ska försöka torka av kontakttrådarna. Har läst att det ska fungera..
Nu när årets körkalender för PCS dykt upp så blir man inte lite stressad, hur ska jag hinna fixa allt?
POR15, först är ytan behandlad med metal ready som verkar vara någon form av syra som gör att färgen fäster bättre på metaller. Googla på por15 så finns det mycket att läsapatand wrote:Hammarlack som du målade på rosten?
Det ser så ut men kladdet verkar komma krypande från kompressorhuset när man kollar ett dygn efter körning. Men givetvis ska jag byta O-ringarna som ligger där i anslutningarna, dom verkar dessutom inte vara riktigt 100% rätt storlek..patand wrote:Angående bilden på turbon... ser ju bara ut att vara lite kladdig undertill? Det är inte så att den bara läckt lite i packningen mellan lagerhuset och nedre oljeanslutningen? Menar att det inte ser ut som att det läcker från själva turbon.
Där ser man.Cédric wrote:Det ser så ut men kladdet verkar komma krypande från kompressorhuset när man kollar ett dygn efter körning.
Users browsing this forum: No registered users