Det borde bli ett lyft effektmässig mot orginalröret.
Jäkligt fin kollektor,lite lång kanske så resten blev något ihoptryckt,men det är inte lätt att bygga grenrör till 944 turbo.
Tror det kommer fungera utmärkt

Japp det jobbas på ordentligt! Men jag brukar mest uppdatera min biltråd på Rejsa, ska bli bättre på att uppdatera här ocksåmartenheller wrote:Hur går de med bilen, antar attvdu uppdaterat massvis i det tysta?
Hoppsan!gurra wrote:Ny förardörr. Den gamla ståldörren som var hyfsat rensad och hade plastrutor vägde 16,5 kg utan handtag eller backspegel. Den nya väger 6,4 ink rutor.]
patand wrote:Hoppsan!gurra wrote:Ny förardörr. Den gamla ståldörren som var hyfsat rensad och hade plastrutor vägde 16,5 kg utan handtag eller backspegel. Den nya väger 6,4 ink rutor.]10 kg sparat är inte illa!
![]()
Nya tanksetupen blir för att tanka utan snabbtankningsanläggning antar jag. Såg lite förvirrat ut med bara ett vanligt tanklock tills jag insåg att du ska väl köra mestadels timeattack och behöver knappast spara tid på tankningen.
Sant sant, det är ju vid långloppen man behöver snabbtankning (om reglementet tillåter det).gurra wrote:Precis, men inte ens vid "normal" racing som tex Modsport och PCSR behövs snabbtankning så det är skönt att bli av med det. Snabbtankanläggning är jäkligt väldigt skrymmande och bökigt att pyssla med!
I have a home, but no time to be thereTTM wrote:Duke - the guy who went so big he is now homeless.
Very nice work!
Det var mycket jobb med mattanpatand wrote:Snygga bromsar!
Å kabelmatten... undrar varför inte alla bilar har en lika väl uppmärkt och snygg kabelmatta! Borde ju vara lag på det!
Users browsing this forum: No registered users