Jag har ingen film men Rikard har nog en ifrån första uppstarten.
Den knackade kraftigt till att börja med (Vart ju väntat) & efterkylningspumpen läckte kylarvätska rätt ordentligt.
Fick ta isär den & fixa till tätningen.
Efter det så vart det tätt överallt & när motorn fick gå varm så blev den tyst & gick fint.
Står fortfarande uppallad så har inte provkört ännu.
Skall montera frontspoiler & läpp samt huv imorgon.
Fick ett litet bakslag med bilen.
Var ute på en testkörning & stannade vid macken, när jag skulle starta igen så ville den inte vara med.
Fick felsöka ett tag men hittade till slut att tändmodulen (Biltema) lagt av.
Monterat en begagnad Bosch istället & nu funkar den fint igen.
Skall bara besiktigas så är den klar för att ge er en utmaning igen
Bathory wrote:Fick ett litet bakslag med bilen.
Var ute på en testkörning & stannade vid macken, när jag skulle starta igen så ville den inte vara med.
Fick felsöka ett tag men hittade till slut att tändmodulen (Biltema) lagt av.
Monterat en begagnad Bosch istället & nu funkar den fint igen.
Skall bara besiktigas så är den klar för att ge er en utmaning igen
Sven
Sven
Kan inte beskriva känslan att äntligen kunna se slutet på denna renovering. Bitvis har det känts alltför tungt och hopp och humör har svikit i takt med att motgångarna tornat upp sig.
Kan heller inte i ord beskriva hur tacksam jag är för allt ditt stöd och hjälp under resans gång. Tack även till Peter Sandén för hans insatser.
Ser mycket fram mot banpremiären med denna bil som är planerad till Falkenberg 4 juni.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Det har varit ett nöje att arbeta med din bil men framförallt att göra det för dig.
Är ledsen om jag bitvis har skrämt upp dig angående sprutet
Skall bli riktigt roligt att se denna bil på banan igen (om du nu får tid över med tanke på gula faran)
Bilen nybesiktigad utan anmärknng och så provade jag de nya fälgarna vilket blev riktigt snyggt!
Nu väntar lite finmappning och inkörning innan nästa banmöte på Falkenberg.
Rikard
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Rekomenderar att du kör in nya cylinderloppen åtminstonne 50 - 100mil innan du börjar pressa motorn.
-Alltså, inte upp på bromsbänk direkt.
/// Hörs.... Sandén
Peter, ska ta det lugnt i början. Har redan avverkat cirka 30 mil. Hade problem med att den släckte gnistan vid mer än halvgas men efter att ha bytt tillbaks till original tändspole och justerat gnistgapet på stiften så funkar det bättre. Har dock bara laddat 0,85 Bar ännu. Bilen behöver finmappas lite till då tomgången är lite svag och den går väldigt fett vid kallstart.
Bilen går fantastiskt bra och som läget är nu kommer jag troligtvis att behålla bilen ett tag till. Funderar istället på att sälja GT3:an.....
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Då var motorn finmappad och nu har jag stabilare laddtryck och tomgång.
Att gnistan släcktes berodde troligen på att vatteninsprutet gav för mycket vatten. ytterligare finjustering kan behövas men det är i alla fall betydligt bättre och jag lyckades inte provocera fram några sådana tendenser i går.
Stort tack till Peter Arkblad på HåGe avgas för all hjälp!
Nu återstår att efterdra toppen innan banmötet på torsdag. Ska verkligen bli kul att köra bilen på bana igen!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
Jättekul att du har fått ordning på motorn! Håller tummarna för att allt håller nu! Blir säkert ännu svårare att slita sig från bilen när du piskat den på bana med nybyggd motor...