Sen är det ju inte bra att känna på andra bilar i närheten och jämföra...Daniel E wrote:Nu tycker jag att den kränger i alla fall. Man kanske vänjer sig fort.

Sen är det ju inte bra att känna på andra bilar i närheten och jämföra...Daniel E wrote:Nu tycker jag att den kränger i alla fall. Man kanske vänjer sig fort.
Tjena CédricCédric wrote:Vad har du för krängare ?
Hur lätt är det att komma åt filtret?Daniel E wrote:Nu har det hänt något som är värt att skriva om.
Det mysko motorproblemet jag har haft under en längre tid, att motorn tappar all effekt ut ur kurvor, är löst. Under felsökningens gång har jag bytt mer eller mindre alla givare och och klollat/mätt allt som jag kommit åt. Så igår kväll kom jag på det. Inne i tanken sitter ett primärfilter som egentligen bara är ett väldigt finmaskig nät. Mitt var så totalt igentäppt så motorn fick aldeles för lite soppa. Kolla på bilden så fattar ni. Den bensin som är i filtret vill inte ens rinna ut.Efter att den rensats ordentligt gick den så bra som den aldrig tidigare har gjort.
Superjättelätt. Det är bara att lossa bränsleslangen vid tanken och sen ta en polygrip och skruva loss aluminiumpluggen. Kolla på bilden så förstår du. Men om inte tanken är helt tom kommer resten att rinna ut med en jäkla fart, jag vet.maverick wrote: Hur lätt är det att komma åt filtret?
Enligt dessa bilder så finns det inte.patand wrote:Finns samma filter i 924/Turbo tankarna? Någon som vet?
Users browsing this forum: No registered users