924 - 82 "Bruksracern"
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Dörrsida som lagades
Högtalarimitationen till platta som täcker ett fult hål..
Härlig åktur efter förmiddagens besök
Jag hamnade visst på bild också
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 - 82
Jättekul att bilen hamnat hos någon som har intresse och energi att ge den lite kärlek! Den förtjänar det då jag tycker det är en i grunden bra 924:a som bara behöver ses över lite extra.
Bra tänkt också att inte lämna in den för allt utan att passa på att lära sig hur bilen är ihopsatt, du kommer ha mycket glädje av det både nu och i framtiden!
Följer tråden med stort intresse!
Bra tänkt också att inte lämna in den för allt utan att passa på att lära sig hur bilen är ihopsatt, du kommer ha mycket glädje av det både nu och i framtiden!
Följer tråden med stort intresse!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Tack Patand!patand wrote:Jättekul att bilen hamnat hos någon som har intresse och energi att ge den lite kärlek! Den förtjänar det då jag tycker det är en i grunden bra 924:a som bara behöver ses över lite extra.
Bra tänkt också att inte lämna in den för allt utan att passa på att lära sig hur bilen är ihopsatt, du kommer ha mycket glädje av det både nu och i framtiden!
Följer tråden med stort intresse!
ja den verkar ju som du sa vara bra till grunden, ska bli kul att få lära sig lite nu allteftersom och förhoppningsvis ska det bli finfin ordning på bilen Kul med ett litet projekt tycker jag!
Har redan börjat känna av glädjen i garaget - och på vägen såklart
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Fick en trevlig leverans från posten idag.
Så ska det se ut!
Så ska det se ut!
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Lägger in en länk till felsökningen som sker nu med elen, forum/viewtopic.php?t=29551" onclick="window.open(this.href);return false;
Fick för övrigt på det nya emblemet idag, såna saker gör stor skillnad!
Fick för övrigt på det nya emblemet idag, såna saker gör stor skillnad!
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Dags att uppdatera tråden lite. Det som hänt i det senaste är byte av generatorbussningar,ä. Komplett koppling är beställd. Batteriet kan trots allt vara problemet som spökar med laddningen så nytt batteri som är garanterat helt och friskt är inhandlat, har dock inte hunnit utvärdera det än.
Tänddelar kom också upp på fixlistan eftersom den verkar gå på tre cylindrar. Blir till o byta alla delar.
I övrigt har lite pill bockats av som nya solskyddsfästen, borttagning av klister på baklucka och plugg ditsatt i torkarhålet.
Även fått tag i list från Bathory och Spolarmunstycken från Franzén på forumet. Mycken tack!
Ratten har en reva på ovansidan och stolen är som skrivet väldigt sliten, så det fick bli överdrag på det tillsvidare.. Får se vad det blir där. Men jag är nöjd tillsvidare iaf . Ska få på överdraget på andra sidan också.
Tänddelar kom också upp på fixlistan eftersom den verkar gå på tre cylindrar. Blir till o byta alla delar.
I övrigt har lite pill bockats av som nya solskyddsfästen, borttagning av klister på baklucka och plugg ditsatt i torkarhålet.
Även fått tag i list från Bathory och Spolarmunstycken från Franzén på forumet. Mycken tack!
Ratten har en reva på ovansidan och stolen är som skrivet väldigt sliten, så det fick bli överdrag på det tillsvidare.. Får se vad det blir där. Men jag är nöjd tillsvidare iaf . Ska få på överdraget på andra sidan också.
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: 924 - 82
Jag gillar ju att veta varför man skall byta och inte "bara byta" så jag gjorde en undersökning på mina tändkablar, info finns i min tråd. Borde vara närmare slutet än början.
Jan
när man skall hitta "någons" tråd så klickar man på signaturen och sedan är de flesta mest aktiva i "sin tråd"
Jan
när man skall hitta "någons" tråd så klickar man på signaturen och sedan är de flesta mest aktiva i "sin tråd"
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Det gillar ju jag med. Men mina tändkablar var rätt slitna. Övriga delar kostade inte en förmögenhet så det fick bli nytt o fräscht.
Plus att jag kan väldigt lite om felsökning.. kollar gärna i din tråd.
/ Natanael
Plus att jag kan väldigt lite om felsökning.. kollar gärna i din tråd.
/ Natanael
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Ska 924:an ha blyersättning när man tankar? Vet att vissa har det. Är det något man har missat.?
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: 924 - 82
Blyersättning har man för att förhindra "inbankning" av ventilerna i gjutjärnstoppar.
Eftersom toppen på 924 är av aluminium så finns inte detta "bekymmer".
/Janne
inbankningen kommer först över 4000 RPM eller 50% effektuttag så de flesta som endast "fisåker" med sina sommarbilar behöver inte det.
Om man använder det så är det bättre att ha för lite än förmycket.
Eftersom toppen på 924 är av aluminium så finns inte detta "bekymmer".
/Janne
inbankningen kommer först över 4000 RPM eller 50% effektuttag så de flesta som endast "fisåker" med sina sommarbilar behöver inte det.
Om man använder det så är det bättre att ha för lite än förmycket.
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Jaha okej. Jag kommer säkerligen befinna mig över 4000 ganska ofta så det blir nog till att införskaffa det . Tack för infon
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: 924 - 82
Man behöver inte blyersättning till en 924.QV_ wrote:Eftersom toppen på 924 är av aluminium så finns inte detta "bekymmer".
/Jan
Tanka 98 oktan
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Okej. Påverkar det negativt och isåfall hur om man tankar 95?
Edit: nu läste jag ordentligt i inlägget, aluminium topp var det ja..
Edit: nu läste jag ordentligt i inlägget, aluminium topp var det ja..
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 924 - 82
Jag märkte ingen skillnad på min förra 924 ( utan turbo), men när jag körde bana såg jag alltid till att ha 98 i för den extra marginalen. Den skulle ju teoretiskt sätt kunna spika, vilket skulle vara väldigt skadligt, men det är inget jag nånsin hörde, borde inte hända med den låga trimningsgraden..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
924 - 82 "Bruksracern"
Ah okej. Har förstått att det är visare att köra högre oktan nät man pressar på bana. Blir till att tanka 98 när jag ska till Ljungby och köra om en dryg vecka med min honda (Crx). Ser fram emot det!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users