Sådär, då är man tillbaka på forumbanan igen... Sedan sist har jag dels handlat lackstift via PC Eskilstuna, och det blev en historia som jag inte orkar dra här. Och så har bilen varit på verkstad, vilket nog inte kommer som någon överraskning om man läste mitt förra inlägg.[Bobo] wrote:Hoppas att du inte fortfarande står kvar på Jarlaplan och väntar på svar!
Är det kopplat så att du måste slå på/av pumpen när du startar/stänger av?
Isåfall kör du antagligen med permanent byglat b-pumpsrelä...
Kryp in under instrumentpanelen och kolla i säkringslådan. Du kommer antagligen se en kabel istället för ett relä på översta raden näst längst till vänster. Om så är fallet. Kolla eventuella kabelbrott i MacGyver-lösningen och sen kan du börja felsöka sånt som Porsche monterade därefter.
Lycka till! (om du inte redan löst problemet).
Bobo
Jag kröp omkring där på parkeringen, kollade alla säkringar, kablar, såg inget konstigt. Så det fick bli bogsering till Peter Lindvall, som när han kollade på den konstaterade att förra ägaren använt för tunna kablar när han gjorde sin bygellösning - så kontakterna hade smält (om jag förstod det rätt, och det såg jag ju inte när jag tittade)...

Lindvall sa att han egentligen ville byta elcentralen, men han hade ingen inne så han löste det genom att dra en permanent bygling utan på/av-knapp, men med korrekt dimensionerade kablar. Skulle funka även på lång sikt, sa han.
Hursomhelst! Nu är jag på västkusten på semester sen en vecka, idag drog jag igång "projekt uppfräschning"... började med att köra vinylglans på bakspoiler och bumper, blev väl aningen bättre. glömde tyvärr lackstiftet hemma, så stenskottsfixandet får väl vänta på sig.
Bobo: Däremot ska jag kolla in din Vintersläden II-tråd nu, för att få lite inspiration till att fixa några små rostgangrepp.

Och: några tips på hur man fräschar upp ett par svarta fuchs-fälgar? några bra produkter eller tekniker? Ska lägga upp lite bilder, men orkar inte ikväll.