Samma fjäderkonstant fram som jag har alltså.Jag har dock ingen krängare back och bilen är fortarande inte understyrd. Så prova att ta bort krängaren bak och se vad som händer. Ta bort den främre är ju lätt gjort på plats vid banan om ni känner att det behövs.gegge wrote:Fjäderkonstanten runt om är hårda 700lbs, så den borde vara understyrd vilket vi inte upplever att den är. Precis som Patands kärra! Camber fram är 3,5 och 3 bak. Ett par millimeter toe-out fram och ett par toe-in bak. Mycket lättkontrollerad. Funderar på att plocka av krängaren bak för att få bättre driv ur kurvorna, men då måste den fram av med. Fördelen är väl 20 kg lägre (ofjädrad)vikt om inte annat.
Vet inte om du vet det men jag har 911 turbons torsionstavar bak (enligt tidigare ägare), verkar matcha framändan bra.

20 kilo! Väger krängarna så mycket?

Vore kul att se Ottomobilen på bana igen! Har ni några planer på att komma upp till Sviestad med den kanske?
