924 turbo -79 | Räserbil för roadsport
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Trevligt att det går framåt Pär
.


Jag lägger upp mina bilder som jag länkar hit på det gamla 944sv forumet så länge. Men du kanske har fyllt ditt utymme där..Pär Hylander wrote:Jag vet......patand wrote:
Får utrusta mig med kamera och smyga ut i garaget.
Tips på enkelt ställe att ladda upp bilderna? Saknar rejsa-varianten av uppladdning av bilder här.

Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Nu äntligen...Eddie Varvstopp wrote:Du har ingen bild på installationen?? Precis en sådan lösning har jag funderat på..Pär Hylander wrote:Länge ....
... har fixat ett rör som går ner framför höger framhjul och suger luft därifrån (det visade sig att en 90° böj med stor radie i dimension 3" (avgasrör) passade perfekt.
.
Bilden ovan ser man hur filtret kommer att sticka ut där, syftet är att området ska kläs in så att smuts från t.ex däcket inte kommer på filtret. Har ju intag genom fronten där kall färsk luft ska komma in
Detta äckliga filter blir det till en början, så fort jag får tid och ork ska jag sno ihop ett fäste för ett runt riktigt pappfilter, sånt skummög vill man ju inte ha igentligen.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Bilder tillagda i meddelandet:
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 4449#24449 (dvs på förra sidan i denna tråden)
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 4449#24449 (dvs på förra sidan i denna tråden)
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Har jag missat något eller har du sagt varför du ska ha det extra luftintaget på huven? 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Sen undrar jag om det inte är lite väl mycket Bling i ditt motorutrymme för en rejs bil... jag menar måla luftintagskanalen grön... och den tokputsade gummilbälgen och det blankpolerade tryckröret osv osv...

hoppas det inte märks att jag bara är avundjsuk...


hoppas det inte märks att jag bara är avundjsuk...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Fel hållpatand wrote:Har jag missat något eller har du sagt varför du ska ha det extra luftintaget på huven?

Har sett filmer på häftiga åk som har blåa och gröna lysen under bilen, att dom har såna hål i huven, så jag tänkte att jag skulle ha det oxo

Nä, så är det inte

Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Ja, det är nog sant. Har ju funderat på lite neonrör under bilen oxo men inte riktigt kommit så långt änpatand wrote:Sen undrar jag om det inte är lite väl mycket Bling i ditt motorutrymme för en rejs bil... jag menar måla luftintagskanalen grön... och den tokputsade gummilbälgen och det blankpolerade tryckröret osv osv...![]()
hoppas det inte märks att jag bara är avundjsuk...

Helt rätt att insugsröret är grönt. Däremot är inte luftbälgen tokputsad eller tryckröret blankpolerat, det måste vara ngn skum optiskt effekt på bilden. Tycker du att bilden på kränghämmaren visar en rentvättad och välputsad bil med elegant kabeldragning oxo?



Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Skojja ju bara... förstår jag väl att du inte tokputsat...Pär Hylander wrote:Helt rätt att insugsröret är grönt. Däremot är inte luftbälgen tokputsad eller tryckröret blankpolerat, det måste vara ngn skum optiskt effekt på bilden. Tycker du att bilden på kränghämmaren visar en rentvättad och välputsad bil med elegant kabeldragning oxo?![]()
![]()
(vågade knappt ladda upp den bilden, för jag tyckte det såg för jäkligt ut nämligen)

Tyckte inte att kränghämmaren såg så skitig ut och inte delarna runtikring heller...

Min bil ser nog värre ut eller så är det bara för att den är svart undertill överallt så man inte ser att den är ganska ren...

Har lite ågren för att jag inte uppmärksammade att det var saltat på vägarna vid min sista runda innan vintervilan... tror vissa delar av bilen såg finare ut innan den fick stå någon månad med salt undertill...

Faktum är ju att även om man inte ska Blinga till bilen så är det trevligt att meka med en ren bil och lättare att se att saker och ting står rätt till om det inte är rostigt/skitigt undertill. Vore himla trevligt att ha puts ala FSN eller Puppan under bilen... kanske blir det fram med stålborste och hammarlack till vintern...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Håller med, att kunna ta i grejorna utan att blir helt genomskitig direkt. Lite oljeläck och sen använda bilen förstör dock renheten väldans snabbt. Min var väldigt ren när jag köpte den, det har degenerat fort.... Förra vintern/hösten gjorde jag dock en en rejält tvättning äver undertill, men det är svårt att få det riktigt rent ändå.patand wrote:
Faktum är ju att även om man inte ska Blinga till bilen så är det trevligt att meka med en ren bil och lättare att se att saker och ting står rätt till om det inte är rostigt/skitigt undertill. Vore himla trevligt att ha puts ala FSN eller Puppan under bilen... kanske blir det fram med stålborste och hammarlack till vintern...
Vet inte hur Fredriks är nu, men betänkt är dom flesta bilder man ser är några år gamla.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Jo jag vet att det mesta bilderna från undersidan på Fredriks bil är byggbilder och då är ju putsen som bäst, men det är ju så man skulle vilja hadet iaf!Pär Hylander wrote:Vet inte hur Fredriks är nu, men betänkt är dom flesta bilder man ser är några år gamla.

En stor rengörning undertill med borste, avfettning och högtryck kan man ju göra närsomhelst iof... kanske ska hyra OKs hall en timme någon kväll... sen ha på lite antirostolja.
Förslag på en bra tunnflytande icke kladdande rostolja? Använde 5-56 på fjäderbenen fram när jag såg hur ledsna dem var efter vintern, men det kanske inte är det bästa eller ens bra?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Tackar för bilderna Pär!
Jag hade visst glömt att 931 är spegelvänd i motorutrymmet mot en 944 (jag har luftburken på andra sidan)..
Fint blev det i.a.f. med den gröna färgen

Jag hade visst glömt att 931 är spegelvänd i motorutrymmet mot en 944 (jag har luftburken på andra sidan)..



Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Vårracet 8/5 - En dag i reperatörers tecken....
Ja, bilen skulle ju nästan vara färdig, trodde jag ivf.... Skivan under fronten som ska styra luft till kylare etc saknades iofs. Men diverse bilsjukdomar uppenbarade sig både före, under och efter...
Jag kom ca 1-1,5 mil hemmifrån och satt och var nöjd över hur stabilt den gick på vägen med 205or på 7" fälg och nya hjulinställningen, provade t o m att gasa till lite och märkte då att den liksom misstände. Först litegrann och sen alltmer, till slut gick den inte alls Stannade vid vägkanten strax norr om Hallandsås. Öppnar huven och ser att det är rätt blött, det var ju visserligen regnblöt vägbana men ända där uppe under huven? Dock luktade det bensin. Slog på bränslepumpen och mycket riktigt stod det en stråle rakt upp från en bränsleslang, ca 2-3 dm från turbon och grenröret, alltså sjukdomen Bensinus Slangus Bristus. Antagligen har det skavt på den när jag provat att stänga huven på den omflyttade K-jetenheten. Fick kapa lite förstärkningarna i huven för ngn vecka sen för att det skulle gå fritt. Som tur var så hade jag med slangklämmor i verktygslådan så det gick att laga lite provisoriskt.
Så istället för att komma i god till Knutan som jag jag bara i tid. Ut på första passet med taktiken att gå ut försiktigt för att känna på bilen och det delvis nya chassit och delvis ombyggda banan. Ungefär när allt känns bra och tempot ska börja närma sig maxattack så börjar plötsligt bilen låta som EPA-traktorerna som glinen far omkring i hemma i byn, Dämpus Släppus alltså. Den där bakersta ljuddämparen har suttit på plats i ganska precis 2 år och fick alltså för sig att lossna. Visste den möjligen att den var på väg att ersättas med en nya om inte var lika utbränd? Så den så att säga valde att säga upp sig istället för att bli uppsagd? Hursomhelst så visste jag ju inte om det bara läckte rejält eller om jag var på väg att tappa den så jag gick i depå för att slippa få teknisk flagg. När jag kommer i depå så märker jag att vattentempen är ovanligt hög och fläkten går inte, Fläktus Kantaktus Glappus. Fasen, glappet i kontakten till fläktmotorn var ju fixat men det har tydligen vibrerat loss innanför själva kontakten. Snabbt ut och ryckte i den så att fläkten kom igång igen. Försökte oxo starta motorn igen för att få pumpat in lite kylt vatten i den, då uppenbarar sig Startus Motorus Maxximus Glappus, total tvärvägran från startmotorn. Vid det tillfället och någon kvart framöver var jag måttligt road och sannolikt inte till min fördel för dom som råkade komma nära.
Har ju arrangerat om kylarna. Oljekylen satt tidigare framför höger framhjul, men frontens utformning och intaget gjorde antagligen att inte mycket luft kom ignenom kylaren, oljetempen steg lätt till 125°C på 6-8 varv. Vattentempen har tidigare alltid hållt sig i schack. Nu har jag flyttat oljekylaren till framför vattenkylen vilket ju var lite av en chansning. Som det verkade i söndags så verkar det ju vara en nitlott med både för hög vatten och olketemp. Till saken hör dock att styrskivor för luften saknas vilket antagligen gör att mycket av den luft som kommer i stora mittenintaget till kylarna istället pressas under kylarna än igenom dom. Vidare så gick inte fläkten och satt där som en broms istället.
Tog nästan allt tillgänglig tid mellan tidsträning 1 och 2 att få ihop avgassystemet och få igång startmotorn, även den hade vibrerat isär i en elanslutning.
Tidsträning 2 gick på blött underlag, halt som attan var det. Tempen var höll sig bra på bra nivåer, kanske för att man i mycket högre usträckning körde på en högre växel och stödgas istället för plattan i mattan. I absoluta termer gick det inte fort, drygt 1:20 på den upptorkande banan. Men jag får ändå vara nöjd med att vara snabbast i blötan
7:e tid i totalen alltså, 4:e startled på innern blev startpostionen. Om själva racet kan man läsa här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19278 Med bilen var det som så att vi åkte som tusan med flera omkörningar på första varvet och sen en jakt i högt tempo med bra bästa varvtid på 1:12.185 som är nära personligt (1:12.009) i ca 4-5 varv, sen var tempmätaren väldans nära det röda så jag slog av på takten och bevakade min tredjeplats i mål. Med andra ord så verkar det vara hyggligt god fart på ekipaget men bara några varv... Får ordna det där med styrskivor och glappkontakter.
Missödena var dock inte slut, hemstransport i makligt tempo påbörjade, när jag var nästan hemma, ca 4-5 km hemmifrån så körde jag om en husbil. Motortempen var låg och fin, avgastemp och lamda bra, trots det sa det POFF och ett vitt rökmoln ett par sekunder efter omkörningen. Hann dock tänka att en kolv brännt eller nått, gled in till kanten och såg sen att det var glykolvatten, sjukdomen Kylys Slangus Hoppus visade sig. Slangen till termostathuset hade hoppat loss. Märkligt att det hände då och inte under racet. Hursomhelst, fick satt på slangen, fick i lite vatten försiktigt och luftan och kom hem några minuter senare. Återstår att undersöka om det finns ngt bakomliggande orsak till kylarslangsavhoppet.
Jo, just. Hade ju ställt kränghämmarna lite på gehör innan, det visade sig nog stämma rätt så bra....
Ja, bilen skulle ju nästan vara färdig, trodde jag ivf.... Skivan under fronten som ska styra luft till kylare etc saknades iofs. Men diverse bilsjukdomar uppenbarade sig både före, under och efter...
Jag kom ca 1-1,5 mil hemmifrån och satt och var nöjd över hur stabilt den gick på vägen med 205or på 7" fälg och nya hjulinställningen, provade t o m att gasa till lite och märkte då att den liksom misstände. Först litegrann och sen alltmer, till slut gick den inte alls Stannade vid vägkanten strax norr om Hallandsås. Öppnar huven och ser att det är rätt blött, det var ju visserligen regnblöt vägbana men ända där uppe under huven? Dock luktade det bensin. Slog på bränslepumpen och mycket riktigt stod det en stråle rakt upp från en bränsleslang, ca 2-3 dm från turbon och grenröret, alltså sjukdomen Bensinus Slangus Bristus. Antagligen har det skavt på den när jag provat att stänga huven på den omflyttade K-jetenheten. Fick kapa lite förstärkningarna i huven för ngn vecka sen för att det skulle gå fritt. Som tur var så hade jag med slangklämmor i verktygslådan så det gick att laga lite provisoriskt.
Så istället för att komma i god till Knutan som jag jag bara i tid. Ut på första passet med taktiken att gå ut försiktigt för att känna på bilen och det delvis nya chassit och delvis ombyggda banan. Ungefär när allt känns bra och tempot ska börja närma sig maxattack så börjar plötsligt bilen låta som EPA-traktorerna som glinen far omkring i hemma i byn, Dämpus Släppus alltså. Den där bakersta ljuddämparen har suttit på plats i ganska precis 2 år och fick alltså för sig att lossna. Visste den möjligen att den var på väg att ersättas med en nya om inte var lika utbränd? Så den så att säga valde att säga upp sig istället för att bli uppsagd? Hursomhelst så visste jag ju inte om det bara läckte rejält eller om jag var på väg att tappa den så jag gick i depå för att slippa få teknisk flagg. När jag kommer i depå så märker jag att vattentempen är ovanligt hög och fläkten går inte, Fläktus Kantaktus Glappus. Fasen, glappet i kontakten till fläktmotorn var ju fixat men det har tydligen vibrerat loss innanför själva kontakten. Snabbt ut och ryckte i den så att fläkten kom igång igen. Försökte oxo starta motorn igen för att få pumpat in lite kylt vatten i den, då uppenbarar sig Startus Motorus Maxximus Glappus, total tvärvägran från startmotorn. Vid det tillfället och någon kvart framöver var jag måttligt road och sannolikt inte till min fördel för dom som råkade komma nära.
Har ju arrangerat om kylarna. Oljekylen satt tidigare framför höger framhjul, men frontens utformning och intaget gjorde antagligen att inte mycket luft kom ignenom kylaren, oljetempen steg lätt till 125°C på 6-8 varv. Vattentempen har tidigare alltid hållt sig i schack. Nu har jag flyttat oljekylaren till framför vattenkylen vilket ju var lite av en chansning. Som det verkade i söndags så verkar det ju vara en nitlott med både för hög vatten och olketemp. Till saken hör dock att styrskivor för luften saknas vilket antagligen gör att mycket av den luft som kommer i stora mittenintaget till kylarna istället pressas under kylarna än igenom dom. Vidare så gick inte fläkten och satt där som en broms istället.
Tog nästan allt tillgänglig tid mellan tidsträning 1 och 2 att få ihop avgassystemet och få igång startmotorn, även den hade vibrerat isär i en elanslutning.
Tidsträning 2 gick på blött underlag, halt som attan var det. Tempen var höll sig bra på bra nivåer, kanske för att man i mycket högre usträckning körde på en högre växel och stödgas istället för plattan i mattan. I absoluta termer gick det inte fort, drygt 1:20 på den upptorkande banan. Men jag får ändå vara nöjd med att vara snabbast i blötan

7:e tid i totalen alltså, 4:e startled på innern blev startpostionen. Om själva racet kan man läsa här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19278 Med bilen var det som så att vi åkte som tusan med flera omkörningar på första varvet och sen en jakt i högt tempo med bra bästa varvtid på 1:12.185 som är nära personligt (1:12.009) i ca 4-5 varv, sen var tempmätaren väldans nära det röda så jag slog av på takten och bevakade min tredjeplats i mål. Med andra ord så verkar det vara hyggligt god fart på ekipaget men bara några varv... Får ordna det där med styrskivor och glappkontakter.
Missödena var dock inte slut, hemstransport i makligt tempo påbörjade, när jag var nästan hemma, ca 4-5 km hemmifrån så körde jag om en husbil. Motortempen var låg och fin, avgastemp och lamda bra, trots det sa det POFF och ett vitt rökmoln ett par sekunder efter omkörningen. Hann dock tänka att en kolv brännt eller nått, gled in till kanten och såg sen att det var glykolvatten, sjukdomen Kylys Slangus Hoppus visade sig. Slangen till termostathuset hade hoppat loss. Märkligt att det hände då och inte under racet. Hursomhelst, fick satt på slangen, fick i lite vatten försiktigt och luftan och kom hem några minuter senare. Återstår att undersöka om det finns ngt bakomliggande orsak till kylarslangsavhoppet.
Jo, just. Hade ju ställt kränghämmarna lite på gehör innan, det visade sig nog stämma rätt så bra....

Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Hej Pär
Apropå: " Försökte oxo starta motorn igen för att få pumpat in lite kylt vatten i den, då uppenbarar sig Startus Motorus Maxximus Glappus, total tvärvägran från startmotorn. Vid det tillfället och någon kvart framöver var jag måttligt road och sannolikt inte till min fördel för dom som råkade komma nära. "
Jag råkade komma nära och fälla en kommentar som - Mekar du igen? med ett töntflin - som jag trodde skulle tas emot med en klackspark och ett leende, som du brukar...det blev Döda-blicken, så jag drog mig undan.
Jag såg att du verkade stressad så jag lät dig vara. Jag vet hur det kan vara.
Fick tyvärr inte snackat mer med dig då.
Jag får ringa dig senare.
Lycka till i fortsättningen.
Goran
Apropå: " Försökte oxo starta motorn igen för att få pumpat in lite kylt vatten i den, då uppenbarar sig Startus Motorus Maxximus Glappus, total tvärvägran från startmotorn. Vid det tillfället och någon kvart framöver var jag måttligt road och sannolikt inte till min fördel för dom som råkade komma nära. "
Jag råkade komma nära och fälla en kommentar som - Mekar du igen? med ett töntflin - som jag trodde skulle tas emot med en klackspark och ett leende, som du brukar...det blev Döda-blicken, så jag drog mig undan.

Jag såg att du verkade stressad så jag lät dig vara. Jag vet hur det kan vara.
Fick tyvärr inte snackat mer med dig då.
Jag får ringa dig senare.
Lycka till i fortsättningen.
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Där ser man, en som blev drabbad av laserblickengoc931 wrote:Hej Pär
Apropå: " Försökte oxo starta motorn igen för att få pumpat in lite kylt vatten i den, då uppenbarar sig Startus Motorus Maxximus Glappus, total tvärvägran från startmotorn. Vid det tillfället och någon kvart framöver var jag måttligt road och sannolikt inte till min fördel för dom som råkade komma nära. "
Jag råkade komma nära och fälla en kommentar som - Mekar du igen? med ett töntflin - som jag trodde skulle tas emot med en klackspark och ett leende, som du brukar...det blev Döda-blicken, så jag drog mig undan.
Jag såg att du verkade stressad så jag lät dig vara. Jag vet hur det kan vara.
Fick tyvärr inte snackat mer med dig då.
Jag får ringa dig senare.
Lycka till i fortsättningen.
Goran


Appropå ngt helt annat, har du ngn minnesbil, eller kanske Patrik har koll, på silveräserns rideheight eller vinkel på bäramarna fram? Jag har fått börja klia mig lite huvet ang rollcenter eftersom det fortfarande går varmt på utsidan av VF-däck. Kanske behöver höja den fram?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
Who is online
Users browsing this forum: No registered users