Söndag, Gelleråsen, licenskurs om jag lyckas knyta ihop säcken!Tobias H wrote:Snyggt Fredrik, ser riktigt bra ut. Verkat ha löst sig med transporten oxå, skönt!
Blir det något banåka på hemmaplan innan bilen far ner mot NS tro?
Ha d!// Tobias

Söndag, Gelleråsen, licenskurs om jag lyckas knyta ihop säcken!Tobias H wrote:Snyggt Fredrik, ser riktigt bra ut. Verkat ha löst sig med transporten oxå, skönt!
Blir det något banåka på hemmaplan innan bilen far ner mot NS tro?
Ha d!// Tobias
Jag kommer med all sannolikhet över för lite semester i sommar! Då får du gärna ta med mig på en tur!biLLion wrote:Härligt med så mkt uppgraderingar, du kommer flyga fram![]()
kul också att du har så många bankörningar inplanerade, synd att man bor så "instängt" på Gotland, men och andra sidan skall jag inte klaga då man har Gotlands "ringen".
Du får väl ta färjan och testa på Gotland Ring också, vid något tillfälle.
mvh/Billi
Är vikten inkusive förare?qvisfr wrote:Då var man invägd på Hamnkontoret här i Nyköping.
Vågen stannade på 1310 kg med kvarts tank c:a. Bra eller dåligt??![]()
Har tagit ur 4 pkts bältena för reg.bes lagom till em kaffét idag! Håll tummarna.
NEj, så väl är det inte. Då blir den ju riktigt tungRikard wrote:Är vikten inkusive förare?qvisfr wrote:Då var man invägd på Hamnkontoret här i Nyköping.
Vågen stannade på 1310 kg med kvarts tank c:a. Bra eller dåligt??![]()
Har tagit ur 4 pkts bältena för reg.bes lagom till em kaffét idag! Håll tummarna.
Lycka till med besiktningen!!!
Rikard
Vem är det som kör dig Karl... sambon som räknas som "förare"...Karl Birgander wrote:Jag väger med tömt bagage (även mattan) och under halvtankt, ca 1360 inkl förare.
Jag är ETT med bilen!patand wrote:Vem är det som kör dig Karl... sambon som räknas som "förare"...Karl Birgander wrote:Jag väger med tömt bagage (även mattan) och under halvtankt, ca 1360 inkl förare.
Min väger med 1/3 tank, utan förare, utan reservhjul, utan baksäte, med plasthuv 1100kg... inklusive "tung fläkt" som Karl säger...Rikard wrote:Och min väger med kvarts tank, utan förare och utan reservhjul och verktygssats 1350.
Karl Birgander wrote:Jag är ETT med bilen!![]()
![]()
![]()
![]()
patand wrote:Min väger med 1/3 tank, utan förare, utan reservhjul, utan baksäte, med plasthuv 1100kg... inklusive "tung fläkt" som Karl säger...Rikard wrote:Och min väger med kvarts tank, utan förare och utan reservhjul och verktygssats 1350.![]()
Undrar lite vad det är som drar upp vikten så mycket på nyare bilarna. Iof är ju skärmarna lite bredare men så mycket som 200kg borde det väl inte göra iaf? Enda lättningen på min bil är ju huven och utslängd inredning från och med baksätet och bakåt.![]()
Ber om ursäkt om vi sabbar biltråden nu. Säg till om jag ska rensa Fredrik!
Det är sant Karl, men ett kompressorkit vore j-ligt ball!!!Karl Birgander wrote: Rikard: Varken jag eller Fredrik har en såndär tung fläkt och alla konstiga slangar, rör, elmojänger, och luftkylare som hör till!![]()
![]()
Users browsing this forum: No registered users