Joakim.S wrote:Ja då har man varit på Mantorp igen, denna gång med PCS
Jag anmälde mig till R2 då det var där som det fanns plats kvar, Första passet blev jag avvinkad för att bilen läckte bensin, kom att tänka på att Cedriks bil gjort det på någon träff för några år sedan så jag bad dom att dra åt tanklocket, ee vilket tanklock
Pass 2 började få upp lite fart på bilen för att sedan bli avvinkad pga sanering efter en GT3 som läckt kylvatten.
Pass 3 så där ja nu började det att släppa lite och bilen fick gå hårt hela passet kom även ikapp någon dyrare Porsche, förresten var nog alla bilar som deltog av det dyrare slaget.
Pass 4 tittar på oljetrycksmätaren innan jag åker ut för att konstatera att trycket ligger på ca 4 bar, bra då är motorn varm tänker jag.
Jag drar iväg efter en GT3 Med Manthey dekaler vars ägare Dan jag sagt att jag skulle köra ikapp, varpå han drar iväg så att han är i Parisarn innan jag kommit till första kurvan hmm han måste kört med däcksvärmare.
Själv så kom jag inte längre än till första kurvan innan jag åkte av i kanske 50-60 Km/h, bilen bara toksläppte bak och jag hann tänka att jag måste ha tappat hjulen eller bakvagnen eller något annat fundamentalt, förklaringen kommer när bilen stannat efter en lång 360, Oljerök av det kraftigare slaget.
Jaha det var den motorn tänkte jag och bergrundade oljeröken under huven, när börjar det brinna tänkte jag, var finns det brandsläckare och lite sådana frågor for igenom huvudet. Jag tittade upp mot starten och såg på asfalten ett oljespår ända fram till kurvan där jag började snurra, samtidigt som jag förstod varför jag snurrat så rödflaggade dom och sanering Nr2 påbörjades.
BIlen började inte att brinna så den fick åka bogserlina tillbaka till depån där vi letade efter hål i blocket men hittade inget

.
I tisdags kväll så hällde jag på lite ny olja och startade motorn, den gick igång perfekt fast det sprutade olja vid oljefilterpackningen, vid en närmare besikting så såg man att packningen stack ut lite.
Nu är jag inte 100% på att det var hela felet utan det kanske även borde vara en krånglande reduceringsventil eller ett fabrikationsfel på filtret.
I helgen kommer jag att felsöka lite mer och plocka ut ventilen för att se så att den inte fastnat, det känns lite otäckt om det skulle hända igen efter några varv med 950 graders avgastemp, antagligen så har man inte samma tur nästa gång.
Har även någon film men min dator hänger sig så fort jag kopplar in Gopron.
MVH Joakim