Satan vad bra det blir när man slänger på en näve grus, och sen lite färg på det
Ser fint ut som tusan!
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Igår hämtade jag första leveransen av servicedelar jag beställt till bilen. Detta paket innehöll tändstift, fördelarlock, rotor och ett bränslefilter. Luftfiltret och oljefilteret var försenade men skulle dyka upp i veckan.
Kanske dum fråga, men hittade du något ställe där man kan köpa ett "Service kit", eller har du plockat ihop paketet själv?
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Mekonomen håller väl ganska bra priser på sådana prylar, även till possar?
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
För dessa saker fick jag ge strax över 500 fast då var det bränslefiltret som kostade ca 260. Vet inte riktigt vad grejjerna kostar på andra ställen. Tyckte inte det lät farligt och så verkar dom lite proffsigare där än på andra ställen jag va och fråga. K&N filterna som jag inte fått ännu var iaf billiga mot andra ställen.
Ser att rotorn du köpt inte har någon varvtalsspärr. Iaf på tidiga 924 Turbo så sitter varvtalsstoppet i rotorn (en fjäder som belastas och bryter vid ett visst varvtal). Finns det varvtalsspärr elektroniskt på 81:ans 924 Turbo eller får varvtalsbegränsningen sitta i högerdojjan?
Enligt Berus sökfuntion skulle prylarna vara rätt. Hoppas även tändstiften skall funka från Beru. Dem dök inte upp när jag sökte på min årsmodell men när jag sökte på de äldre så fanns dem med.
Jag visste inte ens att 924orna hade varvstopp. Min 924 N/A hade inte det iaf. Man lär sig något nytt om bilen varje dag. Har bara hunnit köra hem den och småmekat och putsat lite.
De försenade delarna anlände igår. Ett nytt luftfilter och oljefilter från K&N. Fick även en ny rotor med varvstopp. Senare på kvällen gjorde jag en prototyp på hur luftburken skall se ut.
Jag pratade med han så han skulle fixa fram en, men när jag kom till Mekonomen så hade dom redan fixat hem en även om jag inte beställt. :S Fick ta den. Den var av märket: "KW"(?)
Jepps. Meningen va ju att stödja Utzon och köpa den där men när dem redan fått hem den till ett schyst pris så tackar man ju inte nej. Mekonomen höll även öppet 10 min extra så jag hann hämta prylarna innan dem stängde för helgen. Det är service!
Den senaste tiden har bilen krånglat en hel del. Bland annat så hade tändingen ställt om sig och så hade jag fått fel tändkablar. Beru hade tydligen haft fel tändkabelsats för min bil i sina listor. Bildelsaffären som jag köpte dem hos fixade fram rätt kablar till dagen därpå. Efter att ha fått hjälp av en schyst kille med tändningen så har bilen gått som en klocka. Jag har även hunnit byta till Varta 62 AH batteri, fräshare golvmattor, växelspaksknopp och växelspaksdamask av märket Momo. Idag ska jag spänna ett hjullager inför påskhelgens körande. Trevlig helg!
Idag anlände brevet från Odometer gears Ltd med det nya kugghjulet till milmätaren. De flesta 924 ägarna med icke fungerande bör kolla upp om drevet på bild nedan är sprucket. Först försökte jag limma ihop det sprucka drevet med mindre bra resultat, så det fick bli ett nytt. Byte av drevet går på några minuter medans att få loss själva mätaren från bilen var lite krånligare. Kugghjul av detta slag kan man hitta på www.odometergears.com
När jag ändå hade demonterat mätarna så passade jag även på att byta instrumentbelysningen.
Det svarta kugghjulet monterat på odometern är är det nya.
Last edited by Millen on 2006-05-03 00:00:49, edited 1 time in total.