Det som syns på bilden är:
Kullagrad "Kokeln stage V" turbo.
Greddy Profec B-spec II boost controller
Tial 38 mm wastegate (inklusive adapterplattor)
Zeitronix bredbandslambda
Nu är ett antal helger framöver räddade!

Jag köpte den begagnat av dalu här på forumet inbakat med lite andra prylarDLS wrote:Jag vill också ha![]()
Vad fick du ge för boostcontrollern?
djungel-Jim wrote:Jag har tyvärr ingen aning om vart man kan hitta cupfälgarna jag har.. De satt på bilen när jag fick denqvisfr wrote:Bilen ser riktigt fin ut, och Nurburgring är ju rena himmelriket. Kom över en 968 CS i år och fått 16,5 varv härnere då kopplingen rasade i Bergwerk. Bilen står på Ring-Racing!!
Samtycker till fullo ang. fälgarna. Precis såna som jag vill komma över till min bil.
Har du tips var man kan hitta dessa fälgar, så hör gärna av Dig.
MVH,
Fredrik Qvisander/ 968 CS -93Det brukar komma fram folk titt som tätt som vill köpa dom av mig, så de är nog rätt svåra att få tag på..(?)
Angående fälgarna var det rätt roligt när en porscheklubbenfunktionär kom fram till bilen på anderstorp och under en diskussion spydigt sa att "dom där är inte äkta".. Undrar vad det var som fick honom att tro det? Att dom satt på en 944:a kanske?
Tjena! Japp MAF är på intåg - det blir en Speedforceracing MAF med en "pro-m" piggyback.DLS wrote:ska du byta till maf också?
vad motsvarar en Kullagrad "Kokeln stage V" turbo för kkk?
uppskattad effekt?
Här finns oxå Turbo-Cup fälgar (kopior) från £895.00 och uppåt..http://www.essentialstyling.com/968_wheels.htm
Här finns 18" Turbo S replicor. Dyra som skam! Men snygga
Nu hittade jag partnummer på baksidan av fälgarna - jag antar att det är porschepartnummer då det börjar på p och är made in germany osv...Bosse wrote:djungel-Jim wrote: Jag har tyvärr ingen aning om vart man kan hitta cupfälgarna jag har.. De satt på bilen när jag fick denDet brukar komma fram folk titt som tätt som vill köpa dom av mig, så de är nog rätt svåra att få tag på..(?)
Angående fälgarna var det rätt roligt när en porscheklubbenfunktionär kom fram till bilen på anderstorp och under en diskussion spydigt sa att "dom där är inte äkta".. Undrar vad det var som fick honom att tro det? Att dom satt på en 944:a kanske?
Kanske för att texten, Speedline for Porsche är bortpolerad vid någon renovering!
Kolla på baksidan av fälgcentrun så har du Porsche partnummer där.
1. Bra! Gud nåde dig om packningen pajar nu när du lovat att den inte gör det! heheDLS wrote:Försöker svara lite grann o ge mina förslag
1. Nä orginal duger gott så länge du inte laddar mer, risken är ju om den suttit på sen bilen var ny att den är sliten ändå(inge ide att byta så länge den är hel i allafall).
2. Hur har andra monterat givaren? för det är väl ett färdigt kit?
3. Hål säger du? Beroende på hur stort det är så endera lim eller våtrumssilikon funkar nog bra
Users browsing this forum: No registered users