Jag har lite inredning från en vanlig 924 som ska väck i Kolmården.
Typ bagagerums rullgardin. Mattor osv. Baksäte. I nån härlig brun nyans...
PM'a mig om du e intresserad.
mvh mats
Peter Olesen wrote:Får du väl snart byta avatar också
Kul att du är igång...
Byta? Varför det?
Igång? Inte än på ett tag
Måste renovera färdigt i huset innan jag får börja på bilen
Hindrar inte mig att införskaffa lite delar så länge
Då har man äntligen fått en stund med Porschen.
Bakslag direkt
Motorn sitter fast så jag blir tvungen att riva motorn innan uppstart
Lite jobbigt utan garage
Däremot så har jag numera en hel fördelare (Tack Daniel )
Nu måste jag bara ta mig till Stockholm & hämta inredning också
Bathory wrote:Då har man äntligen fått en stund med Porschen.
Bakslag direkt
Motorn sitter fast så jag blir tvungen att riva motorn innan uppstart
Lite jobbigt utan garage
Däremot så har jag numera en hel fördelare (Tack Daniel )
Nu måste jag bara ta mig till Stockholm & hämta inredning också
Sven
Det skall ju aldrig vara enkelt...........tråkigt.
Kul att man hade något som kunde vara till nytta.
Du behöver inte ha dåligt samvete Peter.
Jag visste vad jag gav mig in på när jag köpte den.
Det behöver inte vara ngt allvarligt dock så skulle det kunna bli det om jag inte tog tag i det direkt.
Efter lite trixande så har det nu släppt men har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall gå vidare.
Bilen kommer inte att bli ute i trafik i år men det hade jag inte heller räknat med.
Får se om jag skall använda den motorn eller inte
ITS ALIVE!!
Och j*drar vad den lever
Lagt ner en dags arbete på bilen & det kan jag lugnt säga att det gav utdelning
Verkar som om den har ngt förhöjt laddtryck för jösses vad den går.
Min förra 931a gick inte så här bra.
Bromsarna finns ju fortfarnde en hel del att önska sig men just nu så bryr jag mig inte
Är bara så förbaskat glad.
Sven
Last edited by Bathory on 2010-07-28 20:52:34, edited 1 time in total.
Bli inte så glad att du kör någon längre sträcka utan att ha koll på laddtrycket. Spikningar är döden för kolvarna som sagts vara gjorda av gamla ostbogar, paper maiche (stavning?) mm.
Jag vet. Kommer att gå igenom den mer innan det blir ngn mera körning men för att vara ärlig så trodde jag det var kört med denna motorn.
Nu har jag ett bra utgångsläge.
Vad roligt!
Får kanske komma på besök och se undret?
Du har nog inte helt fel i din teori att det är höjt ladd-tryck.
Enligt historien hade en tidigare ägare lämnat in bilen för motorrenovering och den gick mycket bättre efter detta, men troligen gjordes inget med motorn utan dom hade bara höjt laddtrycket.
Inte ens bytt kamrem, som sedan rasade vid en provkörning hos en annan verkstad. Efter det skall toppen renoverats och bilen blivit stående...
Ford Focus Mk2 2.0 "Hellre en Ford på banan än en Porsche i garaget"
När du åker till Stockholm för att hämta delar så vore det kul om du hade tid att kika förbi hemma hos mig. Kan ju bjuda på en åktur/provkörning av min 931a så har du något att jämföra med. Min har ju original laddtryck.