Jo men jag har ju en del bilder Men det kommer mer. Tycker bara att kameran blivit lite kinkig, får vänta 10-20 sekunder för varje kort man tar, även med nya batterier.
Tips på någon bättre kamera än Canon Power Shot A720 IS, för ett rimligt pris?
Måndag 2010-05-03 Var inne på bil-bes för efterkontroll och allt ok. Men jag får nog snart köra in till dem igen på grund av att jag har en 9 som slutsiffra. Måste väl bli så, för jag besiktigade ju innan besiktningsperioden
Felsökt tankarmaturen och beställt en ny på Porsche center Kalmar. Skulle också ha ett nytt lock med tillhörande slangar till spolarvätskebehållaren men den prylen hade utgått ur sortimentet.
Idag var jag Hos Sansén för vattenpump och kamremsbyte. Lite småfix och justering blev det också. Allt till stor belåtenhet.
goto737 wrote:Fredag 2010-04-09
I eftermiddag blev det att se över den nyinköpta 944. Har inte varit startad sedan slutet av 2008 på grund av att den stannade för dåvarande ägare. Men idag fick den nytt liv.
motorel.jpg
Vad är det för koppling du har gjort vid säkringslådan?
goto737 wrote:Fredag 2010-04-09
I eftermiddag blev det att se över den nyinköpta 944. Har inte varit startad sedan slutet av 2008 på grund av att den stannade för dåvarande ägare. Men idag fick den nytt liv.
motorel.jpg
Vad är det för koppling du har gjort vid säkringslådan?
På bilden är det byglingen till DME (brändlerälet) Var också tvungen att bygla relä till kylfläkten. Men nu är det nya relä och allt fungerar. Bränsle mätaren är det ända som inte fungerar men en ny tankarmatur är på väg.
På grund av att Porschen saknade fungerande bränslemätare och ett antal kontrollampor så som handbroms, oljetryck/(nivå), laddningslampa och låg bromsolja misstänkte jag att det kunde vara mer än ett par lampor trasiga. Började med att ta bort en massa ledningar som har varit till ett larm.
Kanske har man en gång när man installerade eller demonterade larmet råkat göra en kortslutning som brände sönder några kretsar på instrumenthuset. Nu är allt fixat och samtidigt tog jag och gjorde i ordning instrumentbelysningen och fick till ett bra resultat.
Nej då, det är lätt som en plätt att byta. Nu hade jag ju bort instrumenthuset och tror också att det är nog smidigare. Det är ju lite knepigt att komma åt bakvägen om allt sitter på sin plats. Sen så kanske man måste skruva ut led-lamporna igen för de är polaritetskännsliga, plus och minus på rätt håll. Men det är bara att vända de 180grader.
Men sen så är det nog ingen större ide att byta till något starkare om man inte fixar till "Ljusledarna" med lite ny färg. Risken finns annars att det kommer att lysa lite överallt utan på instrumenten.
Led-diodlampor sockel T10 6000K från Xenomkungen. (99-150514 Mekonomen)
Har varit en hel del mekande med The Shadow. Men nu i vinter får jag nog byta koppling och kontrollera växellådan.
Nytt expansionskärl, spolarpump, och nya tändkablar har det monteras.
Målningsjobb får jag ju hjälp med och det är man ju tacksam för.
Tog en drop in besiktning idag, 2010-09-24 och det gick riktigt bra, inte en anmärkning.
Så nu kan man koncentrera sig på kopplingsbytet och allt annat som kan göras när ändå
Porschen står under tak och blir obrukbar en tid frammåt.