Jag fick tag i nya o-ringar som passade idag. Bytte alla för säkerhetsskull, nu fungerar den kanon.patand wrote:Trist men som jag sa tidigare:Ronnie79 wrote:Upptäckte idag att min bränslefördelare/bränslehuvud inte var riktigt. Startar jag pumpen utan att ha motorn igång och utan spridarrören på så flödar den över. Framförallt i ett av hålen(4an) där det sprutar hej vilt.
Den flödade exakt jämnt för några dagar sedan. Suck...
Plockade ner den och fann en o-ring som var kass, fick inte tag i bensintåliga o-ringar i rätt dimension så jag satt i en begagnad oring från en BMW K-jet.
Testade igen, ännu värre. Två som det var fontäner ifrån!
Ner med den igen, en annan o-ring som hade gett sig...
Nån som vet om man kan köpa nån renoveringsats eller har en begagnad bränslefördelare/bränslehuvud att sälja till mig?
patand wrote:Det är nog mycket bättre än att öppna upp huvudet då det alltid finns en risk att något går galet när man öppnar dessa.

Aha, det med rubriken borde jag tänkt på.